Znamy nieoficjalne koszty Rady Mediów Narodowych. Wzrosły wynagrodzenia jej członków

Patrycja Wszeborowska
Rada Mediów Narodowych zbiera się zwykle raz w miesiącu, by powoływać i odwoływać władze spółek mediów publicznych. Jej działalność w 2018 r. kosztowała milion złotych. To kwota o 25 tys. zł większa niż rok wcześniej.
Koszty funkcjonowania Rady Mediów Narodowych wzrosły. Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta
Rada zwiększa koszty
Portal wirtualnemedia.pl dotarł do kosztów funkcjonowania Rady Mediów Narodowych w 2018 r. Według nieoficjalnych informacji wyniosły one w sumie 1,001 mln zł. To kwota wyższa o ok. 25 tys. zł w porównaniu z zeszłym rokiem - wtedy na Radę przeznaczono 976 tys. zł.

Część z tych pieniędzy przeznaczono na wyższe wynagrodzenia członków Rady. Łącznie wyniosły one 217,2 tys. zł, czyli o 9,6 tys. zł więcej niż w 2017 r. W tegorocznych kosztach znalazły się również podróże służbowe (10,8 tys. zł), czynsz za biuro (204,9 tys. zł), wynagrodzenia pracowników (210,1 tys. zł), wynagrodzenia bezosobowe (155,1 tys. zł), materiały i wyposażenie (8,3 tys. zł), ogłoszenia (10,9 tys. zł) oraz pozostałe usługi (10,9 tys. zł).

Rada Mediów Narodowych

Rada Mediów Narodowych to organ powołujący i odwołujący zarządy i rady nadzorcze Telewizji Polskiej, Polskiego Radia oraz Polskiej Agencji Prasowej. Działa od 2016 r. Obecnie w skład Rady wchodzą przewodniczący Krzysztof Czabański (PiS) oraz członkowie Elżbieta Kruk (PiS), Joanna Lichocka (PiS), Juliusz Braun (zgłoszony przez klub PO) i Grzegorz Podżorny (zgłoszony przez Kukiz’15).