Lidl pracuje nad własnym systemem płacenia. Płatności telefonem trafią "pod strzechy"

Konrad Bagiński
Jeśli spełnią się przepowiednie branżowych serwisów, Lidl już niedługo uruchomi własny system mobilnych płatności bezgotówkowych. Taka opcja pojawiła się już u części użytkowników aplikacji Lidl Plus, bijącej zresztą rekordy popularności.
Nowa funkcja aplikacji Lidla pozwolić ma na płacenie telefonem bez użycia drogiego NFC Foto: INNPoland.pl
O niespodziewanym odkryciu donosi serwis Cashless.pl. Okazuje się, że część użytkowników aplikacji Lidl Plus ma możliwość podpięcia do niej swojej karty płatniczej. Podobne rozwiązanie działa już w Hiszpanii i nazywa się Lidl Pay.

Jak działa Lidl Pay?
Jak na razie nie wszystkie nowe smartfony są wyposażane w moduł NFC (Near Field Communication), który można wykorzystywać do płatności mobilnych. Jeśli mamy NFC, możemy za pomocą specjalnej aplikacji podpiąć swoją kartę płatniczą (a nawet kilka) do telefonu i używać go do płatności zbliżeniowych. To wygodne rozwiązanie, dzięki temu idąc na zakupy nie musimy mieć ze sobą portfela.


Lidl Pay nie wymaga posiadania modułu NFC. Serwis Cashless.pl pisze, że działa to na zasadzie podobnej do BLIK-a. Podczas konfiguracji usługi należy dodać kartę płatniczą, a następnie autoryzować operację za pomocą hasła SMS-owego. Następnie generujemy kod QR w aplikacji Lidl Plus i przedstawiamy go przy sklepowej kasie do zeskanowania. To rozwiązanie będzie więc działać praktycznie na każdym smartfonie, nawet tym najtańszym.

Nie da się ukryć, że Lidl Pay będzie nieco trudniejszy w obsłudze, niż normalne płatności NFC, ale o wiele wygodniejszy niż noszenie portfela z gotówką i kartą.

Co ciekawe, aplikacja Lidl Plus pojawiła się na rynku zaledwie trzy miesiące temu a już wskoczyła na listę najpopularniejszych apek w Polsce. Według danych za maj ma już 3,5 mln użytkowników.

Jeśli z listy najpopularniejszych aplikacji wyeliminujemy to, co ma każdy (czyli aplikacje Google’a, Facebooka i różne komunikatory), zostaną na niej praktycznie jedynie 4 rodzime apki. Liderem jest Rossmann z prawie 7 milionami użytkowników, nieco niżej jest OLX (3,83 mln), Lidl Plus (3,55 mln) i Allegro (3,46 mln użytkowników).

Niemal 80 proc. użytkowników Lidl Plus ma Androida, a tylko nieco ponad 20 proc. - iOS. Aplikacja pozwala na zbieranie kodów rabatowych, Po zarejestrowaniu dostajemy swoją wirtualną kartę klienta z kodem kreskowym oraz dostęp do promocji. W aplikacji pojawiają się tak kupony - jeśli jesteśmy zainteresowani kupon aktywujemy jednym kliknięciem.