Nareszcie to ujawniono. Wiemy, ile dokładnie YouTube zarabia na reklamach

Patrycja Wszeborowska
Alphabet, spółka holdingowa, która posiada takie marki jak Google czy YouTube, pierwszy raz ujawniła dokładne przychody reklamowe ze swoich platform za lata 2017-2019. Tak precyzyjne dane nigdy wcześniej nie trafiły do wiadomości publicznej.
Alphabet pierwszy raz ujawnił, jaki dokładnie przychód z reklam przynosi serwis YouTube. 123rf.com
– Aby zapewnić lepszy wgląd w naszą działalność i przyszłe możliwości, ujawniamy dziś nasze przychody w bardziej szczegółowy sposób, w tym z wyszukiwarki (Google, przyp. red.), reklam na YouTube oraz chmury – wyznał w poniedziałek CFO Alphabetu Ruth Porat.

YouTube zarabia na reklamach
Jak wynika z danych, które przedstawia CNN, niekwestionowanym przodownikiem w nabijaniu kasy Alphabetu nieodmiennie jest Google. Przychody z reklam z wyszukiwarki stanowią 60 proc. całkowitej sprzedaży spółki holdingowej.

Jednak dość imponująco rosną również przychody z YouTube. W 2017 roku serwis wideo wygenerował 8,1 mld dolarów przychodów reklamowych. Rok później było to już 11,1 mld dolarów, zaś w zeszłym roku Alphabet na reklamach na platformie zarobił 15,1 mld dolarów. To oznacza, że sprzedaż reklam na YouTube wzrosła o 36 proc. od 2018 roku i o całe 86 proc. od 2017 roku.


W poniedziałek 3 lutego akcje spółki odnotowały 5-procentowy spadek na Wall Street po tym, gdy wyniki za ostatni kwartał zeszłego roku nieznacznie, bo o 0,9 miliarda dol., spadły poniżej oczekiwań analityków giełdowych. Całoroczne zyski były jednak znacznie powyżej oczekiwań Wall Street - Alphabet odnotował 15,35 dol. zysku za akcję, choć spodziewano się jedynie 12,53 dol.

Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, wycena Alphabet, czyli spółki-matki Google, w połowie stycznia przekroczyła bilion dolarów. I jest to już czwarty technologiczny gigant z USA, który taki poziom osiągnął - tuż po Apple, Microsoftcie, Amazonie i Facebooku.