Sukces na home office zależy od dobrej komunikacji. O tych zasadach warto pamiętać

Marcin Długosz
Jednym z najważniejszych – ale i najtrudniejszych do zrealizowania – zadań stojących przed nami podczas #HomeOffice2020 jest sprawna komunikacja z innymi. Jeśli chcemy mieć pewność, że pilna wiadomość nie umknie jej adresatowi, warto pamiętać o kilku ważnych zasadach.
Pracując z domu, warto pamiętać o dobraniu odpowiedniego medium do informacji, którą chcemy przekazać. Fot. Pexels
Dostępnych kanałów komunikacji mamy dzisiaj tyle, że konieczne jest prawidłowe dopasowanie rodzaju wiadomości do medium, przez które ją przekazujemy. Inaczej otwiera się prosta droga do nieporozumień i konfliktów ze współpracownikami.

Jak dobrze się komunikować?

Jak tłumaczy w rozmowie z CNN Business ekspertka od produktywności Maura Thomas, jeśli potrzebujemy odpowiedzi natychmiast, powinniśmy wystrzegać się kontaktu przez e-mail. Zamiast tego, lepiej zadzwonić lub wysłać SMS-a – telefon ma przy sobie każdy z nas, natomiast e-maila nie śledzimy przez cały czas.


Warto również ustalić ze swoim szefem lub szefową znak, po użyciu którego będzie wiadomo, że mamy do czynienia ze sprawą niecierpiącą zwłoki. Mogą to być np. dwa sygnały nieodebranego połączenia.

Komunikatory internetowe, takie jak Slack czy Messenger, fantastycznie sprawdzają się przy przekazywaniu szybkich informacji o aktualnym stanie wykonania pracy dużej grupie osób. Jeśli jednak chcemy przedyskutować jakąś sprawę dogłębnie, lepiej umówić się na wideokonferencję, która jest znacznie naturalniejszym sposobem przeprowadzenia debaty.