To w tym sklepie Polacy najczęściej kupują kosmetyki. Na podium znalazła się też... Biedronka

Patrycja Wszeborowska
W celu kupienia kosmetyków wybieramy się do sklepów, które oferują liczne promocje, mają szeroki asortyment i są blisko naszego miejsca zamieszkania. Co zaskakujące, na podium najpopularniejszych wśród Polaków drogerii znalazła się również Biedronka.
Polacy najchętniej kupują kosmetyki w sklepach, w których są liczne promocje 123rf.com

Ulubione sklepy kosmetyczne Polaków

Prawie 40 proc. Polaków kosmetyki kupuje raz w miesiącu, 33 proc. robi to co dwa tygodnie, a 16 proc. - raz w tygodniu. Jak wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez UCE Research i aplikację Blix, średnio wydajemy na nie ok. 100 złotych miesięcznie.

19 proc. konsumentów deklaruje, że na kosmetyki miesięcznie przeznacza kwotę poniżej 50 zł. 41 proc. Polaków kupuje je za 51-100 zł, z kolei 20 proc. badanych wydaje 101-150 zł. 151-200 zł wydaje 12 proc. ankietowanych, a 4 proc. – 201-250 zł. Po 2 proc. wskazań mają wartości powyżej 300 zł oraz w przedziale 251-300 zł.


Największą popularnością cieszą się zakupy kosmetyczne w Rossmannie (82 proc.), ale również w Biedronce (46 proc.) oraz Hebe (30 proc.). Według autorów badania ten wybór pokazuje, że Polacy chętnie wybierają sieci, w których można upolować korzystne promocje.

– Tego typu sklepy dają klientowi wygodę, a dystrybutorowi – efekt skali i wyższe marże. Zamiast wybierać się do dużych galerii handlowych, konsumenci chętniej robią drobne zakupy kosmetyczne w pobliskich placówkach – komentuje Michał Łenczyński z grupy wsparcia #BeautyRazem.

Marki własne sklepów

Choć Biedronka może wydawać się na tej liście zaskakującym wyborem, to w rzeczywistości w swojej ofercie ma kilka kosmetycznych hitów z marki BeBeauty. Podobnie zresztą jak inne spożywcze dyskonty.

Jak pisała Katarzyna Chludzik z portalu mamaDu.pl, utrwalone w naszych głowach przekonanie, że "za jakość się płaci" skutkuje ogólną niechęcią do kupowania produktów marek własnych supermarketów. Tymczasem według organizacji konsumenckiej OCU krem z Lidla za 8,99 złotych okazał się w testach konsumenckich lepszy niż krem La Mer za 225 euro.

Co ciekawe, również na rynku odzieżowym znajduje się parę niespodzianek, ukazujących preferencje zakupowe Polaków. Według zeszłorocznych danych firmy BrandIndex na rynku mody najsilniejsze jest Pepco (zakupy robi tu 30 proc. respondentów). Kojarzące się z ubraniami H&M (22 proc.) i Reserved (15 proc.) musiały ustąpić mu pierwszego miejsca na podium.