Koniec kanałów Polsatu w popularnej kablówce. Pierwsza taka sytuacja od lat

Katarzyna Florencka
Już za kilka dni z oferty Multimedia Polska znikną kanały tematyczne Telewizji Polsat. Polscy widzowie od dawna nie widzieli w swojej kablówce tak spektakularnego rozstania. Poniżej przedstawiamy listę kanałów, które znikną z oferty Multimedia.
Kanały tematyczne Polsatu od stycznia znikną z oferty Multimedia Polska. Fot. Flickr / Piotr Drabik / CC BY 2.0
Większość kanałów tematycznych Polsatu zniknie 1 stycznia 2021 r. z oferty Multimedia Polska, jednej z największych sieci kablowych w Polsce. Po raz pierwszy od lat z oferty popularnej kablówki znikną kanały tak dużego nadawcy jak Polsat. W miejsce ośmiu kanałów Polsatu ma pojawić się sześć innych stacji.

Czytaj także: Grupa Polsat kupuje portal Interia. Wyłoży na niego z własnej kieszeni 422 mln zł

Które kanały Polsatu znikną z Multimedia Polska?

Jak informuje serwis Business Insider, w ofercie Multimedia Polska pozostaną główne naziemne kanały Polsat i TV4, których dostępność w sieciach kablowych jest zagwarantowana w ramach zasady "must carry, must offer". Od stycznia zniknie natomiast osiem innych:


– Polsat 2,
– Polsat News HD
– Polsat Cafe HD,
– Polsat Play HD,
– Disco Polo Music,
– Polsat Sport,
– Polsat Sport Extra
– Polsat Film HD.

Multimedia Polska zapowiada, że w zamian abonenci otrzymają sześć innych stacji, które zostaną udostępnione do 15 stycznia:

– National Geographic HD,
– BBC Earth HD,
– FOX HD,
– BBC Lifestyle,
– Biznes24
– BBC Brit.

Klienci Multimediów, którzy mają umowy z zapisem gwarantującym im dostęp do wyłączanych stacji Polsatu, będą mogli bez konsekwencji wypowiedzieć terminową umowę z operatorem.

Polsat ma się dobrze

Według nieoficjalnych informacji, przyczyna zniknięcia kanałów Polsatu jest prozaiczna: poszło o pieniądze. A konkretnie: o zapowiadane przez Polsat podwyżki opłat dla operatorów.

Tymczasem Grupa Polsat, należąca do Zygmunta Solorza-Żaka, jednego z najbogatszych Polaków, ma się dobrze. Jak pisaliśmy w INNPoland, w tym roku przejęła ona od Bauer Media Group portal internetowy Interia. Według informacji pojawiających się w mediach, Polsat miał na tę transakcję wyłożyć z własnej kieszeni niebagatelne 422 mln zł.