Oto samochód na trzech kołach. Powstał z myślą o nastoletnich miłośnikach motoryzacji

Redakcja INNPoland
Samochód przerobiony na trójkołowiec. Brzmi jak zły pomysł? Jeżeli jesteśmy rodzicami nastoletniego miłośnika motoryzacji, to sensu ma to całkiem sporo. Modyfikacja sprawia, że autem - po publicznych drogach - może jeździć już 16-latek. W Niemczech działa firma, która specjalizuje się w tym mocno specyficznym tuningu.
Źródło: Facebook/Ellenator

Trójkołowy samochód

Niemiecka firma Ellenator już za 6 tysięcy euro zmodyfikuje nam samochód, przerabiając go na trójkołowiec. Najpopularniejszy model do takiej operacji to Fiat 500, ale tuningowi można poddać też większe samochody – na przykład SEAT-a Ibizę lub Volkswagena Polo. Po co?

Zakres przeprowadzonych zmian sprawia, że auto zostaje uznane w dokumentacji jako trójkołowiec klasy L5e, co daje szansę na jazdę nieletnim - czytamy w portalu namasce.pl.
Tak przerobione auto ma jednak znacznie mniejsze możliwości - do dyspozycji młodego kierowcy jest oddawanych jedynie 20 koni mechanicznych.


A co kiedy nastolatek osiągnie pełnoletniość? Firma zapewnia, że nie ma problemu z przywróceniem pojazdu do pierwotnego stanu.

Zaostrzony kodeks

Jak pisaliśmy w InnPoland, rząd zapowiedział zintensyfikowane działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

W myśl nowych przepisów możemy spodziewać się horrendalnie wyższych mandatów, wysokości składki OC uzależnionej od punktów karnych i absolutnego braku pobłażliwości dla kierowców jeżdżących na podwójnym gazie. Oraz osób, które pozwoliły im na prowadzenie swojego samochodu.
Czytaj także: Tak możesz stracić samochód na zawsze. Wystarczy, że pożyczysz go osobie pod wpływem
Nowym rozwianiem jest też możliwość utraty samochodu za jazdę po pijanemu. Przepadek pojazdu ma być obligatoryjny, gdy kierowca w stanie nietrzeźwości spowoduje co najmniej niebezpieczeństwo sprowadzenia katastrofy w ruchu lądowym.

Sąd będzie mógł orzec przepadek pojazdu nawet w sytuacji, gdy nie jest on własnością sprawcy, a właściciel lub inna osoba uprawniona przewidywała albo mogła przewidzieć, że udostępniając sprawcy pojazd, może umożliwić popełnienie przestępstwa.