IKEA szuka nowych pracowników. Robi to w nietypowy sposób

Aleksandra Jaworska
Rekrutacja pracowników nie musi być wcale tradycyjna. Szwedzki gigant wykorzystał w tym celu serwis Spotify, który na co dzień służy do zupełnie innych celów. Na platformie pojawił się bowiem podcast, który zachęca do aplikowania na nowe stanowisko online.
Rekrutacja na miarę XXI wieku. IKEA szuka pracowników na Spotify. Fot. 123RF/llcv2

Ogłoszenie o pracę w formie podcastu

W ogłoszeniu IKEI na platformie Spotify można usłyszeć, że meblowy gigant szuka nowej osoby do swojego zespołu. Całe nagranie trwa 16 minut. W tym czasie Maja Martyniuk-Wojcieszczuk oraz Karolina Szabłowska tłumaczą, dlaczego uruchamiają rekrutację.
Firma poszukuje osoby na stanowisko online content team leadera. Ogłoszenie można znaleźć również w tradycyjnej, pisanej formie, natomiast podcast jest tylko dodatkowym, urozmaicającym proces rekrutacji i zachęcenia do aplikacji elementem.


– Doszłam do wniosku, że ciekawym elementem będzie nagranie rozmowy z naszą wspaniała rekruterką Mają oraz Edytą, żeby wam pokazać trochę świat IKEA zza kulis, wszystko to, czego nie da się wyczytać między liniami w podpunktach – brzmi część ogłoszenia o pracę w IKEA.

Na każde 10 Polaków, przypada 8 niepracujących

Polscy pracodawcy mają coraz twardszy orzech do zgryzienia, bo o dobrych pracowników trudno. Z danych GUS na temat aktywności zawodowej Polaków pod koniec pierwszego kwartału wynika, że na 1000 osób w wieku 15 - 89 lat przypada 819, które nie pracują.

Poza studentami i emerytami, jedną trzecią osób biernych zawodowo - ponad 4,3 mln - stanowią osoby w wieku produkcyjnym. W tej grupie co piąta osoba (czyli ponad 860 tys. osób) nie pracuje, bo opiekuje się osobą bliską, a prawie 24 proc. (czyli nieco ponad milion) są to osoby niepełnosprawne.
Czytaj także: "Ludzie odchodzą od szefów, a nie z firmy". Piekło rotacji w polskich firmach trwa