Producent mięsa sam namawia do jego... ograniczenia. "W trosce o klimat i o siebie"

Redakcja INNPoland
Teoretycznie w interesie producentów mięsa nie leży odradzanie ludziom jego spożycia – ale nie powstrzymuje to firmy Goodvalley. Wręcz przeciwnie: namawiają ludzi do tego swoich klientów. Jak tłumaczą, chodzi o dobro planety.
Polski producent mięsa namawia do ogarniczenia jego spożywania fot. Pexels

Polacy jedzą za dużo mięsa

Smutnym faktem jest, że jemy o wiele za dużo mięsa. Statystyczny Polak zjada go ok. 70-80 kg rocznie. To ponad dwa razy więcej niż konsumpcja zalecana przez WHO. Szkodzimy w ten sposób nie tylko sobie – odbija się bowiem negatywnie również na naszym środowisku.

Wśród osób, które nie są jednak gotowe na rozstanie z mięsem, od dłuższego czasu robi wielką karierę dieta fleksitariańska. Chodzi tutaj o świadome ograniczenie ilości spożywanego mięsa w codziennym odżywianiu. Nie ma tutaj konkretnych wytycznych, sami ustalamy sposób, w jaki ograniczamy mięso: wiemy, ile jedliśmy go wcześniej, a ile jemy obecnie. Jest to swoisty "złoty środek" – nie musimy rezygnować całkowicie z tego co lubimy, aby dbać o siebie i planetę.


Teraz dietę fleksitariańską dodatkowo promuje Goodvalley, działający od lat w Polsce producent... mięsa. Równocześnie zachęcają jednak do sięgania tylko po produkty najwyższej jakości, przyjazne środowisku.

"Fleksitarianizm nie należy do restrykcyjnych diet. Co więcej, może przynieść niezwykle pozytywny wpływ na nasz organizm, a także na środowisko. Głównym założeniem diety flexi jest ograniczenie ilości spożywanego mięsa. Jeśli jednak będziemy sięgać od czasu do czasu po produkty mięsne, warto wybierać te, które są wyprodukowane w zgodzie z naturą" – podkreśla firma.
Czytaj także: Mięsożercy zapłaczą. Przez podatek węglowy wędlina będzie kosztować jak złoto
Goodvalley jest pierwszą firmą mięsną, która posiada certyfikat TUV potwierdzający zerowy ślad węglowy netto i stawia na zrównoważone rolnictwo. Jak przekonuje, "nie chce być bierna, chce uczestniczyć w przemianach dotyczących zarówno rolnictwa, jak i konsumentów i ich świadomych wyborów dla dobra naszej planety. Dlatego, jako producent mięsa zachęca nas do przejścia na dietę ograniczającą mięso".

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl