Będziemy oglądać reklamy w Netflixie? Oto, co mówi na ten temat dyrektor firmy
Obserwuj INNPoland w Wiadomościach Google
Netflix z reklamami?
Spencer Neumann, dyrektor finansowy firmy Netflix przemawiał podczas konferencji Morgan Stanley Technology, Media & Telecom. To tam media zapytały się go o przyszłość platformy i pakiety Netflix z reklamami – podaje serwis Wirtualnemedia.pl
– Nigdy nie mów nigdy. Ale nie planujemy tego w tym momencie – miał zaznaczyć menedżer firmy mediowej.
Dyrektor finansowy przekonywał, że ewentualne reklamy to na razie pieśń przyszłości, choć tego typu oferty wprowadza już konkurencja.
– To nie jest tak, że jesteśmy kategorycznie przeciwni reklamie. Uważamy, że mamy świetny model biznesowy. Subskrypcyjny, który sprawdza się naprawdę dobrze na całym świecie. Trudno nam ignorować to, że inni wprowadzają pakiety z reklamami, ale na razie nie ma to dla nas sensu - kontynuował Neumann.
W USA treści z reklamami oferuje już Discovery+, HBO Max, Peacock i inni. Jeszcze w tym roku do tego grona dołączy Disney+. W Polsce szlaki w tym aspekcie przeciera serwis streamingowy Player.
Obecnie polskie pakiety Netflix wyglądają następująco:
- Plan podstawowy – 29 zł/mc, filmy i seriale w SD na jednym urządzeniu;
- Plan standard – 43 zł/mc, filmy i seriale w Full HD, na dwóch urządzeniach;
- Plan premium – 60 zł/mc, filmy i seriale w 4K, na czterech urządzeniach.
Dzielenie kont na Netflixie
Jak pisaliśmy w INNPoland, wspólne konta dla kilku użytkowników to specjalność nie tylko Polaków. Z raportu Mindnet Analytic z 2020 r. wynika, że ponad połowa użytkowników platformy w Stanach Zjednoczonych udostępnia swoje hasło innym osobom. Platforma postanowiła w końcu coś z tym zrobić.
Prawie rok temu Netflix rozpoczął testy nowej funkcji weryfikującej użytkowników. Wybranym abonentom wyświetlał się komunikat: "jeśli nie mieszkasz z właścicielem tego konta, musisz założyć własne, aby kontynuować oglądanie". Po otrzymaniu takiej informacji należy wpisać otrzymany mailem lub SMS-em kod, bądź wykupić nową subskrypcję. Od jakiegoś czasu komunikat wyświetla się również użytkownikom z Polski.
Jak się jednak szybko okazało, chociaż brzmi to groźnie, na razie należy traktować ten komunikat jako zwykły straszak. Zwłaszcza że uzyskanie kodu SMS od znajomego czy rodziny nie jest wielkim problemem. Abonenci platformy nadal czekają zatem na możliwe bardziej drastyczne kroki, choć te nie nastąpiły jeszcze nawet w Stanach Zjednoczonych.
O to kiedy zrobi się naprawdę poważnie, zapytał portal wirtualnemedia.pl. Jak czytamy, Netflix powołuje się na punkt 4.2 dotyczący zasad świadczenia usługi:
Serwis Netflix oraz wszelkie treści, do których dostęp następuje przy jego użyciu, są przeznaczone wyłącznie do niekomercyjnego użytku osobistego i nie mogą być udostępniane żadnym osobom, które nie mieszkają z użytkownikiem w gospodarstwie domowym. W okresie członkostwa firma Netflix udziela użytkownikowi ograniczonego, niewyłącznego i nieprzenoszalnego prawa dostępu do serwisu Netflix i Treści oferowanych w serwisie Netflix. Z wyjątkiem określonych powyżej praw użytkownik nie uzyskuje żadnych innych praw, tytułów własności ani udziałów. Użytkownik zobowiązuje się nie wykorzystywać serwisu w celu publicznego rozpowszechniania