Spełnił się najgorszy koszmar pasażerów. Samolot do Polski przyleciał, ale bagaże nie
- Samolot Wizz Air z Gruzji do Polski nie zabrał na pokład bagaży wszystkich 250 pasażerów
- Linia lotnicza tłumaczy zgubienie bagaży "przyczynami operacyjnymi"
- Pasażerowie mają 21 dni na złożenie reklamacji i zażądanie od przewoźnika odszkodowania
Zagubiony bagaż Wizz Air w Gdańsku
Pechowym lotem z Kutaisi do Gdańska podróżowało około 250 osób – i żadna z nich nie była w stanie odebrać swoich walizek po dotarciu na miejsce. Jak informuje Radio Gdańsk, o braku bagażu pasażerów poinformowano po wylądowaniu na miejscu. Samolot był wówczas opóźniony o ponad dwie godziny.
– Żaden bagaż nie przyleciał samolotem, którym przylecieli wszyscy pasażerowie. W trakcie lotu też była dziwna sytuacja: pilot przez całą drogę się nie odzywał. Jak lecieliśmy w tamtą stronę, to nas powitał na pokładzie, przedstawił załogę, mówił, którędy lecimy i tak dalej. Podczas tego feralnego lotu – nic. Dopiero już po wylądowaniu w Gdańsku, w trakcie kołowania pod terminal, pilot po angielsku powiedział "nie mamy waszych bagaży". I tyle – opowiadał jeden z podróżnych reporterowi.
– Ludzie byli wściekli, bo byli np. podróżni z Ostródy, którzy w bagażu mieli kluczyki od samochodu, a samochód stał na płatnym parkingu przy lotnisku. Musieli organizować sobie transport. Na lotnisku w Gdańsku kazano nam wypełnić druczki o zagubionych bagażach i to wszystko. Ja w bagażu mam rzeczy osobiste, jakieś pamiątki, suszone owoce. Nie wiem, czy one wrócą w całości. Pierwszy raz zdarzyła się taka sytuacja, że wszystkie bagaże zaginęły – cytuje wypowiedź pasażera Radio Gdańsk.
Linia, zapytana o feralny lot, w odpowiedzi przesłała oświadczenie dotyczące sytuacji:
Wizz Air potwierdza, że z przyczyn operacyjnych bagaże z lotu nr W61730 nie zostały zabrane na pokład samolotu. Linia dokłada wszelkich starań, aby dostarczyć bagaże następnym dostępnym lotem. Wizz Air szczerze przeprasza wszystkich pasażerów za zaistniałe niedogodności.
Co zrobić jeśli linia lotnicza zgubiła nasz bagaż?
W przypadku opóźnienia lub zagubienia przez linię lotniczą bagażu rejestrowanego pasażer ma prawo ubiegać się o odszkodowanie od przewoźnika. W obu tych przypadkach maksymalna wysokość rekompensaty, o jaką może się ubiegać podróżny, wynosi 1288 SDR (około 6 786,37 PLN po średnim kursie NBP z dnia 06.01.2020 r.), a czas na złożenie reklamacji to 21 dni. Jeśli linia lotnicza opóźniła dostawę naszego bagażu rejestrowanego, w ramach tej kwoty możemy ubiegać się o zwrot za rzeczy pierwszej potrzeby, które kupiliśmy w czasie oczekiwania na bagaż – czytamy w serwisie konsument.gov.pl. Z kolei w przypadku zagubienia naszego bagażu rejestrowanego możemy wnioskować o zwrot pieniędzy za rzeczy, które znalazły się w bagażu oraz samą walizkę.