Netflix z nowym abonamentem. Niższa cena pod jednym warunkiem
- Już 3 listopada Netflix udostępni użytkownikom nowy pakiet
- "Basic with Ads" pojawi się w 12 krajach, ale na razie nie w Polsce
- Abonament będzie tańszy od pozostalych, ale za to podczas oglądania wyświetlą się reklamy
Netflix z nowym pakietem "Basic with Ads"
Portal dla graczy PPE informuje, że Netflix już 3 listopada planuje wprowadzić nowy plan abonamentowy, który w Polsce na razie nie będzie dostępny. Pakiet "Basic with Ads" pojawi się Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Korei, Meksyku, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i w Stanach Zjednoczonych.
Netflix zaprezentował, co się zmieni razem z wprowadzaniem abonamentu "Basic with Ads". Jego cena to 6,99 dolarów. Dla porównania tradycyjny plan Podstawowy kosztuje 9,99 $, plan Standard - 15,49 $, a Premium - 19,99 $.
Co pozostaje bez zmian: szeroki wybór wspaniałych programów telewizyjnych i filmów; spersonalizowane doświadczenie oglądania; dostępne na wielu urządzeniach telewizyjnych i mobilnych; zmiana lub anulowanie planu w dowolnym momencie. Co się różni: Jakość wideo do 720p/HD (teraz zarówno dla naszych planów Basic with Ads, jak i Basic); średnio od 4 do 5 minut reklam na godzinę; liczba dostępnych filmów i programów telewizyjnych będzie zmniejszona ze względu na ograniczenia licencyjne, nad czym pracujemy; brak możliwości pobierania tytułów.
Na razie nie wiadomo, kiedy pakiet będzie dostępny w Polsce.
Czytaj także: Netflix zabrał się za Polaków. Chce położyć kres popularnej praktyce
Dlaczego Netfilx wprowadził reklamy?
W innym artykule w INNPoland pisaliśmy o tym, że Netflix zaczął tracić użytkowników i sam przypuszcza, że po kwietniu 2022 r. odejdzie wielu kolejnych. W pierwszym kwartale 2022 r. ich liczba spadła o 200 tys. Od zablokowania platformy w Rosji zmniejszyła się o kolejne 700 tys.
Niskie wyniki kwartalne są dodatkowo spowodowane współdzieleniem się jednym kontem. 222 mln abonentów opłaca usługę, ale 100 mln współdzieli hasła. Postanowiono więc wprowadzić tańszy pakiet, który poprawi sytuację platformy na rynku. Jej akcje po ogłoszeniu wyników spadły aż o 25 proc.
Reed Hastings, współzałożyciel i prezes Netflixa, wypowiedział się na temat reklam w czasie konferencji dla inwestorów na Wall Street lipcu 2022 r.
Ci którzy śledzą Netfliksa wiedzą, że nigdy nie byłem fanem komplikacji, jakie wnoszą reklamy. Zawsze opowiadałem się za prostotą modelu subskrypcyjnego. Jestem fanem tego rozwiązania, ale jestem większym fanem dania konsumentom wyboru i pozwolenia im opłacania niższej subskrypcji w zamian za tolerowanie reklam.