Nie zdziw się weryfikacją. PGG SA walczy z kupowaniem węgla z fejkowych kont
- Od czwartku przy rejestrowaniu się do sklepu PGG SA będzie konieczne potwierdzanie swojej tożsamości
- PGG wprowadza weryfikację z powodu zakładania licznych fejkowych kont w celu zakupu węgla
- Do pozostałych modyfikacji jego e-sklepu należy m.in. możliwość zmienienia adresu zamieszkania
Fejkowe konta na PGG
Polska Grupa Górnicza SA 22 listopada na swojej stronie internetowej poinformowała, że od czwartku przy rejestrowaniu się do jej sklepu będzie konieczne potwierdzenie swojej tożsamości.
– Celem wprowadzonych zmian jest wyeliminowanie przypadków rejestrowania kont w Sklepie Internetowym na nieprawdziwe dane i zakładania kilku kont przez te same osoby. – Tak PGG SA uzasadniło w swoim komunikacie wprowadzenie weryfikacji.
Weryfikacja kont w sklepie PGG SA
PGG SA, aby ukrócić proceder zakładania fałszywych kont w celu zakupu węgla,wprowadza weryfikację podanych danych. Od 24 listopada przy tworzeniu konta wymagane będzie potwierdzanie swojej tożsamości poprzez jeden z kolejnych sposobów:
- Profil Zaufany,
- eDowód,
- środki identyfikacji elektronicznej, które udostępniają banki lub inni dostawcy.
Aby kupić węgiel w sklepie PGG SA, weryfikacji będą musiały poddać się również te osoby, które już wcześniej zarejestrowały w nim swoje konta. Uwierzytelnianie danych nastąpi przy kolejnym logowaniu. Dane, które zostaną pobrane ze strony internetowej login.gov.pl będą zapisane w profilu klienta e-sklepu.
PGG SA w swoim komunikacie poinformowało również o wprowadzeniu innych zmian. Aby ułatwić konsumentom kupowanie węgla za pośrednictwem sklepu internetowego, umożliwiono modyfikowanie numeru telefonu, numeru konta bankowego oraz adresu zamieszkania.
W przypadku konieczności zmiany danych takich jak Imię czy Nazwisko, Klienci Sklepu Internetowego będą mogli w dowolnym momencie, samodzielnie przejść procedurę identyfikacji elektronicznej korzystając z funkcjonalności Węzła Krajowego.
Zgodnie z podanymi informacjami w późniejszym okresie PGG SA wprowadzi także możliwość zmieniania adresu gospodarstwa domowego. Dzięki tym rozwiązaniom klienci nie będą musieli wypełniać i przesyłać formularza związanego ze zmienianiem danych. Czytaj także: Opalasz dom węglem, czyli czym? Przedstawiamy węglowe abecadło
Nowe zasady kupowania węgla w PGG SA
O tym, że PGG SA zmieniło zasady kupowania węgla w swoim sklepie, pisaliśmy w innym artykule w INNPoland. Od niedawna sesje zakupowe odbywają się codziennie, ale tylko w godzinach 16:00-17:00. W ofercie jest wtedy tylko węgiel opałowy konfekcjonowany.
Jak podkreśliło w swoim komunikacie PGG SA, za każdym razem będzie go jednak niewiele. W stałej sprzedaży wciąż będzie za to miał, ale nie pojawi się węgiel opałowy sprzedawany luzem. Jakie są powody tej decyzji? Wstrzymanie sprzedaży tego surowca w e-sklepie będzie trwało do odwołania, terminu jednak nie podano. PGG SSA swoje działania uzasadnia przystąpieniem do programu preferencyjnej sprzedaży węgla dla gospodarstw domowych w gminach.
Do tego programu dołączyło więcej spółek. Należą do nich: PGE Paliwa, Węglokoks, Węglokoks Kraj, Tauron Wydobycie i Lubelski Węgiel Bogdanka.
Czytaj także: https://innpoland.pl/186559,pieniadze-na-dodatek-weglowy-gminy-nie-wiedza-ile-faktycznie-dostana