Kurczaki lepsze niż w KFC? Wkrótce się dowiemy. Rywal sieciówki otwiera pierwszy lokal w Polsce

Maria Glinka
20 czerwca 2023, 12:55 • 1 minuta czytania
Do Polski wkracza rywal KFC. Już na początku przyszłego miesiąca amerykańska sieć Popeyes otworzy swój pierwszy lokal we Wrocławiu. Fast food zaproponuje Polakom "zupełnie nowe doznania smakowe".
Amerykańska sieć fast food otwiera pierwszy lokal w Polsce. Fot. Unsplash/Shardar Tarikul Islam
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Nowy fast food w Polsce. Popeyes otwiera swój pierwszy lokal

Popeyes rusza na podbój polskiego rynku. Pierwszy lokal tej znanej amerykańskiej sieci fast food zostanie otwarty 7 lipca 2023 r. o godzinie 11:00. Jak donosi Businessinsider.pl, placówka będzie mieściła się w centrum handlowym Pasaż Grunwaldzki we Wrocławiu.


Jednak Popeyes zamierza skraść podniebienia nie tylko mieszkańców stolicy Dolnego Śląska. W komunikacie prasowym sieciówka ujawnia, że kolejne placówki będą zlokalizowane w Szczecinie i Warszawie.

– Cieszymy się, że już oficjalnie możemy potwierdzić zarówno datę otwarcia wrocławskiego Popeyes, jak i lokalizacje dwóch kolejnych naszych restauracji w Galaxy w Szczecinie oraz w Złotych Tarasach w Warszawie – wskazuje Jakub Aleksandrowicz, Dyrektor Marketingu Popeyes CEE, cytowany przez Businessinisider.pl.

Rywal KFC kusi

W menu polskiego Popeyes znajdzie się m.in. kultowa i uwielbiana na całym świecie kanapka Chicken Sandwich. Jednak Aleksandrowicz podkreśla, że pojawią się także dania, które "mogą być dla Polaków zupełnie nowym doznaniem smakowym". Jednym z nich ma być Popeyes Biscuit.

Popeyes serwuje dania ze smażonego kurczaka w łagodnych i pikantnych smakach, przez co jest często określany jako rywal KFC. Poza tym w menu są także dania z owoców morza (np. z krewetek) czy kanapka z flądrą. Można też przebierać w dodatkach – dostępne są m.in. frytki, tłoczone ziemniaki, makaron, ryż i sałatki.

Na początku swojego rozwoju w Polsce Popeyes stawia na centra handlowe. W planach bierze więc pod uwagę największe miasta i mieszczące się w nich galerie. W kolejnej fazie rozwoju firma chce skupić się na lokalizacjach ulicznych.

Sieć Popeyes powstała w 1972 r. w Nowym Orleanie (Luizjana). Obecnie posiada około 4,2 tys. lokali w 30 państwach na całym świecie (m.in. w Niemczech, Japonii, Wielkiej Brytanii, Chinach, Meksyku, Indonezji i Rumunii). Jej znakiem rozpoznawczym jest pomarańczowo-biała kolorystyka.

Niemiecki Woolworth już otwarty

Polski rynek kusi nie tylko amerykańskich graczy z branży gastronomicznej. Niedawno w Polsce otwarto także pierwszy sklep o niemieckich korzeniach – Woolworth, który uchodzi za konkurenta Pepco.

Sklepy tej sieci oferują tekstylia, sprzęt elektroniczny, zabawki, artykuły do wyposażenia domu i dekoracje. Od maja 2023 do kwietnia 2024 r. Woolworth planuje otworzyć od 15 do 25 sklepów w Polsce. Na razie uruchomiono trzy placówki – w Poznaniu, Krakowie i Warszawie.