Kurczaki lepsze niż w KFC? Wkrótce się dowiemy. Rywal sieciówki otwiera pierwszy lokal w Polsce
Nowy fast food w Polsce. Popeyes otwiera swój pierwszy lokal
Popeyes rusza na podbój polskiego rynku. Pierwszy lokal tej znanej amerykańskiej sieci fast food zostanie otwarty 7 lipca 2023 r. o godzinie 11:00. Jak donosi Businessinsider.pl, placówka będzie mieściła się w centrum handlowym Pasaż Grunwaldzki we Wrocławiu.
Jednak Popeyes zamierza skraść podniebienia nie tylko mieszkańców stolicy Dolnego Śląska. W komunikacie prasowym sieciówka ujawnia, że kolejne placówki będą zlokalizowane w Szczecinie i Warszawie.
– Cieszymy się, że już oficjalnie możemy potwierdzić zarówno datę otwarcia wrocławskiego Popeyes, jak i lokalizacje dwóch kolejnych naszych restauracji w Galaxy w Szczecinie oraz w Złotych Tarasach w Warszawie – wskazuje Jakub Aleksandrowicz, Dyrektor Marketingu Popeyes CEE, cytowany przez Businessinisider.pl.
Rywal KFC kusi
W menu polskiego Popeyes znajdzie się m.in. kultowa i uwielbiana na całym świecie kanapka Chicken Sandwich. Jednak Aleksandrowicz podkreśla, że pojawią się także dania, które "mogą być dla Polaków zupełnie nowym doznaniem smakowym". Jednym z nich ma być Popeyes Biscuit.
Popeyes serwuje dania ze smażonego kurczaka w łagodnych i pikantnych smakach, przez co jest często określany jako rywal KFC. Poza tym w menu są także dania z owoców morza (np. z krewetek) czy kanapka z flądrą. Można też przebierać w dodatkach – dostępne są m.in. frytki, tłoczone ziemniaki, makaron, ryż i sałatki.
Na początku swojego rozwoju w Polsce Popeyes stawia na centra handlowe. W planach bierze więc pod uwagę największe miasta i mieszczące się w nich galerie. W kolejnej fazie rozwoju firma chce skupić się na lokalizacjach ulicznych.
Sieć Popeyes powstała w 1972 r. w Nowym Orleanie (Luizjana). Obecnie posiada około 4,2 tys. lokali w 30 państwach na całym świecie (m.in. w Niemczech, Japonii, Wielkiej Brytanii, Chinach, Meksyku, Indonezji i Rumunii). Jej znakiem rozpoznawczym jest pomarańczowo-biała kolorystyka.
Niemiecki Woolworth już otwarty
Polski rynek kusi nie tylko amerykańskich graczy z branży gastronomicznej. Niedawno w Polsce otwarto także pierwszy sklep o niemieckich korzeniach – Woolworth, który uchodzi za konkurenta Pepco.
Sklepy tej sieci oferują tekstylia, sprzęt elektroniczny, zabawki, artykuły do wyposażenia domu i dekoracje. Od maja 2023 do kwietnia 2024 r. Woolworth planuje otworzyć od 15 do 25 sklepów w Polsce. Na razie uruchomiono trzy placówki – w Poznaniu, Krakowie i Warszawie.