W Polsce pojawi się nowa sieciówka. Z komunikatu prasowego, który cytuje PAP Biznes, wynika, że w naszym kraju zadebiutuje niemiecki sklep Woolworth.
Pierwsza placówka pod tym szyldem zostanie uruchomiona 8 maja w Krakowie. W tym samym miesiącu mają pojawić się też sklepy w Poznaniu i Warszawie.
W grę wchodzi scenariusz wzrostu od 15 do 20 sklepów rocznie. W całej Europie Woolworth chce otworzyć 5 tys. placówek. "W perspektywie średnioterminowej w Polsce ma powstać 1 tys. sklepów tej sieci" – czytamy w komunikacie prasowym.
Na oficjalnej stronie internetowej Woolworth informuje, że szuka pracowników. Poza tym rozgląda się za lokalizacjami, w których powstaną nowe sklepy.
Sieć szuka nowych i istniejących nieruchomości i jest zainteresowana głównie centrami handlowymi. Zależy jej na otwarciu placówek w miejscach często odwiedzanych przez mieszkańców. Woolworth preferuje centra miast i dzielnic.
Na stronie internetowej czytamy, że optymalna wielkość placówki to 800-1200 mkw. Niezbędna jest także strefa dostaw dla samochodów ciężarowych i odpowiednie zaplecze parkingowe dla klientów. Na stronie internetowej każdy może zgłosić swoją propozycję lokalizacji.
Woolworth to sieć z produktami codziennego użytku. W ofercie są takie artykuły jak: tekstylia, odzież dla całej rodziny, artykuły papiernicze, zabawki, gadżety elektroniczne, AGD, produkty drogeryjne i dekoracyjne.
Z takim asortymentem Wooworth może być konkurencją dla Pepco czy Action, które cieszą się w Polsce dużą popularnością. Te sklepy wyróżniają się przede wszystkim atrakcyjnymi cenami.
Do tej pory Woolworth rozwijał się przede wszystkim na rodzimym rynku. Posiada ponad 555 sklepów w niemieckich śródmieściach, centrach handlowych i sklepach specjalistycznych.
Jednak Woolworth to niejedyna niemiecka sieciówka, która rusza na podbój Polski. Nad Wisłą pojawił się także Mix Markt. Do tej pory sieć handlowa uruchomiła trzy sklepy (w Krakowie, Tarnowie i Opolu), ale planuje uruchomić kolejne.
Tym, co wyróżnia Mix Markt to etno food, czyli produkty charakterystyczne dla kuchni lokalnej różnych państw, głównie Europy Wschodniej czy Azji. Można tam znaleźć rosyjskie pielmieni, niemiecką chemię czy polski nabiał.
W ofercie są też produkty drogeryjne i artykuły gospodarstwa domowego. Mix Markt publikuje też przepisy, aby klienci mogli samodzielnie przygotować potrawy charakterystyczne dla poszczególnych kuchni.
Obecnie w Niemczech sieć handlowa posiada 181 sklepów. Sprzedaż Mix Markt sięga 650 mln euro.
Czytaj także: https://innpoland.pl/189583,dlaczego-male-sklepy-upadaja