Koniec darmowej telewizji. Gigant będzie pobierał opłaty za dostęp

Maria Glinka
16 sierpnia 2023, 14:57 • 1 minuta czytania
To już koniec Polsat Go. Darmowy streaming zastąpi nowe rozwiązanie. Na początek klienci otrzymają 2–miesięczny bezpłatny dostęp do seriali, filmów i programów, a później będą musieli zapłacić. Wiemy ile i co stanie się z ich poprzednimi kontami.
Koniec darmowych seriali, filmów programów. Fot. Bartlomiej Magierowski/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Koniec Polsat Go. Użytkownicy krytykują

"Drodzy Użytkownicy, 31 sierpnia platforma Polsat Go zostanie wyłączona. Dziękujemy Wam za wspólne 2 lata spędzone z nami!" – czytamy w komunikacie, który pojawił się na profilu Polsat Go na Instagramie.


Użytkownicy są oburzeni decyzją firmy. "Nic już w tych czasach nie może być darmowe" – przyznał jeden z nich. "Za obejrzenie jednej powtórki serialu mam płacić?" - pyta ze zdziwieniem kolejny. Inny dopytuje, czy "teraz za wszystkie seriale i programy trzeba będzie płacić?".

Polsat Go tłumaczy w odpowiedzi, że "treści będą oferowane m.in. w nowym pakiecie Polsat Box Go Start w modelu subskrypcyjno–reklamowym – niska, promocyjna opłata 30 zł za cały rok i niewielka liczba reklam".

Standardowa opłata za dostęp do Polsat Box Go Start wyniesie 60 zł za rok. Firma argumentuje ten krok chęcią skupienia się na "produkcji kontentu".

Na początek 2 miesiące za darmo. Co z kontem na Polsat Go?

Jak podaje serwis bankier.pl, dotychczasowy użytkownicy Polsat Go będą mieli możliwość skorzystania z 2-miesięcznego darmowego dostępu do nowego pakietu Start w serwisie Polsat Box Go.

Jeśli będą chcieli zakupić roczną subskrypcję, to mogą to zrobić w dowolnym momencie. Nie stracą 2-miesięcznego bezpłatnego dostępu.

Konta użytkowników Polsat Go nie zostaną przeniesione do drugiej platformy. Zatem jeśli chcemy korzystać z Polsat Box Go, to będziemy musieli utworzyć nowy profil. Do klientów już trafiają wiadomość mailowe z instrukcją, jak to zrobić.

Netflix nakłada dodatkową opłatę

Rewolucję w obszarze streamingu zapoczątkował Netflix, który postanowił walczyć ze współdzieleniem kont. Jak już informowaliśmy w INNPoland.pl, pod koniec maja 2023 r. platforma poinformowała, że będzie pobierała 9,99 zł od użytkowników, którzy korzystają ze wspólnego konta, ale nie mieszkają w jednym gospodarstwie domowym.

Przy pierwszym logowaniu konkretne gospodarstwo można przypisać do swojego urządzenia. Autoryzacja może być mailowa lub też SMS–owa. Jeśli na stałe z tego samego profilu będzie korzystał ktoś z innej lokalizacji, dostęp na urządzeniu zostanie zablokowany.

W połowie czerwca na ten krok zareagował rywal Netfliksa – HBO Max. Okazuje się, że z serwisu będą mogły korzystać osoby, które nie są rodziną, a wszystko dzięki zmianie regulaminu.

W dotychczasowym regulaminie HBO Max tłumaczyło, że użytkownikami upoważnionymi do korzystania z konta właściciela mogą być wyłącznie członkowie najbliższej rodziny lub gospodarstwa domowego. Ze zaktualizowanej wersji warunków korzystania z platformy ten zapis został usunięty.

HBO Max cały czas umożliwia stworzenie pięciu profili przy jednym koncie. Co więcej, w regulaminie nie figuruje już zapis, który sugerował, że platforma może ograniczyć maksymalną liczbę upoważnionych użytkowników – czyli tych, których właściciel może dodać lub tych, którzy mogą jednocześnie korzystać z HBO Max.