logo
Starbucks ma w ofercie nową kawę Fot. NATALIA KOLESNIKOVA/AFP/East News; Starbucks Shad Thames/Instagram
Reklama.
  • Starbucks wprowadził nowy napój: oleato, czyli kawę z oliwą
  • Produktu można spróbować we Włoszech i Stanach Zjednoczonych
  • Klienci słynnej sieci kawiarni skarżą się na nieprzyjemne dolegliwości po wypiciu oleato
  • Kawa przeczyszczająca?

    Starbucks słynie z kaw o niezwykłych połączeniach smakowych. Jednak to najnowsze okazało się na tyle "szalone", że na smakoszy zadziałało... przeczyszczająco. Połączenie kofeiny z tłuszczem było zbyt ryzykownym pomysłem. Na każdy kubek przypada 120 kcal oliwy.

    "Połowa zespołu spróbowała tego wczoraj, a kilku skończyło… potrzebowało skorzystać z toalety" – CNN cytuje jednego z nich.

    Czym jest oleato?

    21 lutego 2023 r. na Instagramie Starbucks poinformował, że wprowadza nowy produkt. Oleato to kawa z dodatkiem wysokiej jakości oliwy z oliwek Partanna (extra virgin olive oil). Klienci mogą skosztować napoju od 27 marca. Jest dostępny we Włoszech oraz Stanach Zjednoczonych, m.in. w Seattle i Los Angeles.

    Skutki uboczne oleato

    Nowa kawa sprawia, że klient Starbucksa musi szybko wybrać się do toalety. Na Reddicie czytamy, że takie działanie odczuli już pracownicy, którzy testowali oleato. Nieprawdziwe byłoby jednak stwierdzenie, że napój ma "defekt". Po prostu przyspiesza naturalne procesy zachodzące w układzie pokarmowym. "Po połączeniu wysokiej zawartości tłuszczu w posiłku lub napoju z kawą, która sama w sobie stymuluje perystaltykę [pracę – red.] jelit, to ta kombinacja może spowodować skurcze i dlatego ma działanie przeczyszczające – wyjaśniła CNN dietetyczka Erin Palinski-Wade. Starbucks na razie nie komentuje działania kawy z oliwą.

    Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl

    Starbucks we Włoszech

    W innym artykule w INNPoland pisaliśmy o tym, jak Starbucks próbował podbić Włochy. Europejska stolica kawy nie przyjęła go jednak z otwartymi ramionami. „The Local Italy” przeprowadził na ten temat ankietę. Na pytanie o to, czy zamierzają odwiedzić Starbucksa, ok. 87 proc. pytanych odpowiedziało: "Mamma mia! Nie, dziękuję".

    "Starbucks to w ogóle kawa?" – pyta jeden z Włochów, którego Bloomberg poprosił o komentarz. Niewiele ponad 9 proc. ankietowanych podało, że pojawi się w kawiarni.

    Starbucks pozwany przez piankę

    Starbucksowi kawosze jakiś czas temu chcieli pozwać Starbucksa za to, że do kubków daje za mało kawy, a jej brak masuje kawową pianką. Wspominaliśmy o tym w innym artykule w INNPoland. Skarżący twierdzili, że przez takie działanie ponieśli straty finansowe.

    Jednak sędzina Yvonne Gonzalez Rogers z Oakland oddaliła pozew. Jej zdaniem konsumenci nie umieli udowodnić swoich racji. Nie zgodziła się też z zarzutem, że piana z mleka nie powinna być wliczana do deklarowanych objętości napoju. Uzasadniła to zdrowym rozsądkiem – każdy klient zdaje sobie sprawę, że piana zajmuje część kubka.

    Czytaj także: