We wtorek 20 czerwca 2023 r. podczas spotkania z wybranymi partnerami handlowymi prezes InPostu Rafał Brzoska zaprezentował nową usługę płatności, która zostanie wprowadzona w najbliższym czasie. Jego zdaniem InPost Pay będzie "największą innowacją w InPoście od początku Paczkomatu".
– Wszyscy czekamy na nową usługę, która absolutnie zrewolucjonizuje polski rynek zakupów online – przekonywał Brzoska.
Portal branżowy wirtualnemedia.pl donosi, że InPost Pay ma być usługą prostą, wygodną, a także "eliminującą zbędne kliknięcia". Dzięki temu zakupy dla 11 milionów użytkowników aplikacji mają być jeszcze szybsze. Nowa usługa płatności będzie z nią w pełni zintegrowana.
W ciągu ostatnich miesięcy InPost Pay był testowany w gronie "family and friends". W pierwszym etapie wdrożenia innowacyjna usługa ma zostać udostępniona grupie 1,5 tys. sklepów internetowych. Jako pierwsi skorzystają z niej polscy klienci. Jednak Brzoska zaznaczył, że ustawiła się już "kolejka chętnych do implementacji usługi płatnościowej".
Pierwsze spekulacje na temat własnej metody płatności InPostu pojawiły się w dwa lata temu, kiedy firma zarejestrowała w Urzędzie Patentowym znak towarowy InPost Pay. W związku z tym pojawiły się pogłoski, że InPost chce pójść śladem Apple czy Google i wprowadzić odzielną usługę płatności.
Pod koniec marca 2023 r. InPost posiadał 29,8 proc. Paczkomatów. Aż 20 tys. z nich jest zlokalizowanych w Polsce. W ciągu roku operator dostarczył 132 mln przesyłek, czyli o 18 proc. więcej niż w rok wcześniej. 110,4 mln paczek dotarło do Paczkomatów, a 21,7 mln trafiło bezpośrednio do domów klientów.
W połowie czerwca 2023 r. InPost uruchomił nowe urządzenia Paczkomaty Pro. Setka maszyn jest obecnie w fazie testów w sieci sklepów Duży Ben. Są umieszczane wewnątrz sklepu, a do końca roku planowane jest wyposażenie ponad 430 placówek.
Dzięki temu odbiór paczek ma być łatwiejszy i szybszy, a same urządzenia przeznaczone są do mniejszych przestrzeni. W funkcji Paczkomaty Pro przypominają automaty do sprzedaży, a wyglądem mogą kojarzyć się z lodówką. Nie da się ukryć, że zajmuje zdecydowanie mniej miejsca niż klasyczny Paczkomat.
Z nowych Paczkomatów skorzystało już ponad 100 tys. klientów. Dla InPostu wersję Pro produkuje firma Retail Robotics. Umiejętności ich inżynierów testowała Żabka z maszyną PickupHero.