TV Republika straci kolejnego partnera? Wielka sieć grozi jej w piśmie
Już nie tylko Ikea i mBank. Na wątpliwe komentarze gości prezentowane na antenie TV Republika reaguje także Żabka. W komunikacie grozi, że zerwie współpracę z telewizją.
Reklama.
Już nie tylko Ikea i mBank. Na wątpliwe komentarze gości prezentowane na antenie TV Republika reaguje także Żabka. W komunikacie grozi, że zerwie współpracę z telewizją.
Zaledwie kilkanaście godzin temu media obiegła informacja, że reklamodawcy kończą współpracę z TV Republika. Na taki krok zdecydowała się Ikea tuż po tym, jak została skrytykowana przez użytkowników.
"Sprawdziliśmy z domem mediowym Wavemaker, który w naszym imieniu odpowiada za zakup czasu reklamowego w mediach. Okazało się, że Tv Republika od niedawna jest częścią pakietu stacji tematycznych, oferowanych przez Polsat. Pakiet kupuje się w całości, zatem nie byliśmy świadomi zmiany oferty. Od jutra nie będzie już naszych reklam w TV Republika" – czytamy we wpisie, który Ikea opublikowała w środę 3 stycznia na platformie X (dawniej Twitter).
Również mBank tłumaczył się w internecie, że "nie wspiera działań tej stacji". Instytucja poinformowała, że już "wstrzymała emisję reklam w TV Republika".
To jednak dopiero początek problemów. Na wątpliwe treści prezentowane na antenie tej stacji zareagowała Żabka, która również puszcza tam swoje reklamy. W komunikacie przesłanym do Businessinsider.pl wskazuje, że zdaje sobie sprawę, że telewizja nie ma kontroli nad wypowiedziami gości w programach na żywo. Jednak w ocenie sieci handlowej musi się to spotkać z natychmiastową reakcją dziennikarzy i kierownictwa stacji.
"W przypadku braku takich działań, nie będziemy kontynuować współpracy marketingowej, ponieważ marka Żabka nie chce być utożsamiana z treściami fundamentalnie przeciwstawnymi jej wartościom" – czytamy.
Żabka przekazała, że wysłała już oficjalnie pismo do TV Republika w tej sprawie. "W codziennej działalności Grupy Żabka jasno określamy nasze wartości, wśród nich otwartość, wspieranie różnorodności i szacunek dla każdego człowieka. Tym samym nie akceptujemy wypowiedzi o charakterze rasistowskim i ksenofobicznym" – przekonuje sieć handlowa.
Żabka wyjaśniła, że emitowanie jej reklam w TV Republika wynika z faktu, że stacja została włączona do pakietu nabytego w Biurze Reklamy Polsat Media. Umowa dotycząca kampanii została sfinalizowana w ubiegłym roku.
O TV Republika zrobiło się głośno za sprawą opisywanej na łamach INNPoland.pl rewolucji w TVP. To właśnie tam pracownicy telewizji publicznej znaleźli bezpieczną przystań – wśród nich są m.in. Michał Rachoń czy Danuta Holecka.
Stacje bije rekordy popularności i obecnie plasuje się na drugim miejscu w rankingu oglądalności kanałów informacyjnych. Tym, co zbulwersowało opinię publiczną i reklamodawców, są wypowiedzi gości, które padły na antenie TV Republika.
Jak wskazywał naTemat.pl, 31 grudnia Jan Pietrzak zasugerował, że w Polsce jest dużo miejsca dla imigrantów np. w "barakach w obozach koncentracyjnych". Jego komentarzem zajmuje się już prokuratura.
Natomiast w środę 3 stycznia Marek Król zasugerował, aby imigrantom "zakładać czipy, jak się pieskom zakłada, a taniej jest oczywiście numery na lewej ręce wytatuować i wtedy łatwo się ich znajdzie".