UOKiK wykrył szereg nieprawidłowości w trakcie promocji Biedronki sprzed kilku lat. Pomimo tego, że trwała zaledwie kilka dni, rzesza klientów przesłała skargi do urzędu. Teraz Jeronimo Martins przesyła rekompensatę w postaci voucherów.
Reklama.
Podobają Ci się moje artykuły? Możesz zostawić napiwek
Teraz możesz docenić pracę dziennikarzy i dziennikarek. Cała kwota trafi do nich. Wraz z napiwkiem możesz przekazać też krótką wiadomość.
Klienci Biedronki otrzymują vouchery w ramach rekompensaty za nieprawidłowo przeprowadzoną akcję promocyjną. Biedronka zrobiła ją niemal 2 lata temu, ale dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie miało to większego znaczenia.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyznaczył już okres, w którym Biedronka powinna udzielić rekompensaty osobom, które wzięły udział w akcji. Na wykorzystanie voucherów o wartości ponad 100 złotych poszkodowani mają rok.
Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.
Jaką akcję promocyjną skontrolował UOKiK?
Obiektem zainteresowania UOKiKu była akcja pt. "Magia Rabatów". Odbywała się krótko, bo zaledwie 3 dni. Biedronka prowadziła ofertę promocyjną w terminie od 1 do 3 grudnia 2022 roku. W ramach "Magii Rabatów" Biedronka zachęcała klientów do nabycia produktów z określonych kategorii.
Konsumenci, biorąc udział w akcji, mogli kupić książki lub zabawki. Połowę z przeznaczonej kwoty otrzymywali z powrotem w formie vouchera na paragonie. Biedronka umożliwiała klientom przeznaczenie jej na kolejne zakupy.
Jakich nieprawidłowości dopuściła się Biedronka?
Reklamy umieszczone w sklepach Biedronki nie zawierały dokładnej listy produktów, które były dostępne do kupna. W tekście z gwiazdką małym drukiem znajdowała się informacja o ograniczeniach promocji. Obejmowała tylko wybrane artykuły przemysłowe i tekstylia.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że w skargach klienci wyrażali zaskoczenie faktem, że nie mogą zapłacić voucherem za istotną część produktów, które powszechnie były przypisane do tych kategorii, to jest:
chemia gospodarcza,
kosmetyki,
środki czystości,
odświeżacze powietrza.
Istotnym naruszeniem było to, że informację o części artykułów nieobjętych promocją, przekazywano klientom dopiero po wzięciu udziału w akcji "Magia Rabatów" i wydrukowaniu vouchera.
Szczegółowa informacja na temat zasad promocji była dostępna tylko na stronie internetowej sieci sklepów. Pomimo tego, że zakupów dokonywano w punktach stacjonarnych.
Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl
Biedronka dostarczy nowe vouchery dla poszkodowanych
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał Jeronimo Martins Polska do dostarczenia nowych voucherów dla poszkodowanych. Ich wartość wyniesie 150 złotych.
Po rekompensatę w tej formie mogą zgłosić się klienci Biedronki, którzy zrobili zakupy w ramach akcji "Magia Rabatów", dostali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali i pozostają w programie lojalnościowym sieci.
Nowy voucher mogą także otrzymać ci, którzy po zakończeniu promocji "Magia Rabatów" zrezygnowali z programu lojalnościowego. W takiej sytuacji powinny dostarczyć do Biura Obsługi Klienta Biedronki dowód uczestnictwa np. paragon.
Na zrealizowanie vouchera 150 zł poszkodowani będą mieli rok. Kupon mogą przeznaczyć na niemal wszystkie produkty z oferty sklepów Biedronka. Istnieją pewne wyjątki m.in. napoje alkoholowe, a także wyroby tytoniowe.
Nie można organizować akcji, które nie spełniają podstawowych kryteriów przejrzystej komunikacji, ani nie umożliwiają realnego i swobodnego zapoznania się z regulaminem promocji bezpośrednio w sklepie, podczas robienia zakupów.