logo
Biedronka dopuściła się nieprawidłowości w trakcie akcji promocyjnej. UOKiK nałożył karę na sklep Eryk Stawinski/REPORTER/eastnews
Reklama.

Klienci Biedronki otrzymują vouchery w ramach rekompensaty za nieprawidłowo przeprowadzoną akcję promocyjną. Biedronka zrobiła ją niemal 2 lata temu, ale dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie miało to większego znaczenia.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyznaczył już okres, w którym Biedronka powinna udzielić rekompensaty osobom, które wzięły udział w akcji. Na wykorzystanie voucherów o wartości ponad 100 złotych poszkodowani mają rok.

Zachęcamy do subskrybowania kanału INN:Poland na YouTube. Twoje ulubione programy "Rozmowa tygodnia", "Po ludzku o ekonomii" i "Koszyka Bagińskiego" możesz oglądać TUTAJ.

Jaką akcję promocyjną skontrolował UOKiK?

Obiektem zainteresowania UOKiKu była akcja pt. "Magia Rabatów". Odbywała się krótko, bo zaledwie 3 dni. Biedronka prowadziła ofertę promocyjną w terminie od 1 do 3 grudnia 2022 roku. W ramach "Magii Rabatów" Biedronka zachęcała klientów do nabycia produktów z określonych kategorii.

Konsumenci, biorąc udział w akcji, mogli kupić książki lub zabawki. Połowę z przeznaczonej kwoty otrzymywali z powrotem w formie vouchera na paragonie. Biedronka umożliwiała klientom przeznaczenie jej na kolejne zakupy.

Jakich nieprawidłowości dopuściła się Biedronka?

Reklamy umieszczone w sklepach Biedronki nie zawierały dokładnej listy produktów, które były dostępne do kupna. W tekście z gwiazdką małym drukiem znajdowała się informacja o ograniczeniach promocji. Obejmowała tylko wybrane artykuły przemysłowe i tekstylia.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że w skargach klienci wyrażali zaskoczenie faktem, że nie mogą zapłacić voucherem za istotną część produktów, które powszechnie były przypisane do tych kategorii, to jest:

  • chemia gospodarcza,
  • kosmetyki,
  • środki czystości,
  • odświeżacze powietrza.
  • Istotnym naruszeniem było to, że informację o części artykułów nieobjętych promocją, przekazywano klientom dopiero po wzięciu udziału w akcji "Magia Rabatów" i wydrukowaniu vouchera.

    Nie można organizować akcji, które nie spełniają podstawowych kryteriów przejrzystej komunikacji, ani nie umożliwiają realnego i swobodnego zapoznania się z regulaminem promocji bezpośrednio w sklepie, podczas robienia zakupów.

    Tomasz Chróstny

    prezes UOKiK / źródło: uokik.gov.pl

    Szczegółowa informacja na temat zasad promocji była dostępna tylko na stronie internetowej sieci sklepów. Pomimo tego, że zakupów dokonywano w punktach stacjonarnych.

    Masz propozycję tematu? Chcesz opowiedzieć ciekawą historię? Odezwij się do nas na kontakt@innpoland.pl

    Biedronka dostarczy nowe vouchery dla poszkodowanych

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał Jeronimo Martins Polska do dostarczenia nowych voucherów dla poszkodowanych. Ich wartość wyniesie 150 złotych.

    Po rekompensatę w tej formie mogą zgłosić się klienci Biedronki, którzy zrobili zakupy w ramach akcji "Magia Rabatów", dostali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali i pozostają w programie lojalnościowym sieci.

    Nowy voucher mogą także otrzymać ci, którzy po zakończeniu promocji "Magia Rabatów" zrezygnowali z programu lojalnościowego. W takiej sytuacji powinny dostarczyć do Biura Obsługi Klienta Biedronki dowód uczestnictwa np. paragon.

    Na zrealizowanie vouchera 150 zł poszkodowani będą mieli rok. Kupon mogą przeznaczyć na niemal wszystkie produkty z oferty sklepów Biedronka. Istnieją pewne wyjątki m.in. napoje alkoholowe, a także wyroby tytoniowe.

    Czytaj także: