
Golden Media Polska w 2024 roku zanotowało wyraźny spadek przychodów, a ich zysk netto runął niemal do zera. Producent znany jest z serii "Hotel Paradise".
Polski producent telewizyjny Golden Media Polska, najbardziej znany z reality show „Hotel Paradise”, poinformował w piątek o drastycznym spadku zysków za 2024 rok. Firma zanotowała niemal całkowity zanik zysku, który netto wyniósł zaledwie 3 000 zł. Oznacza to, że jest o 99,7 proc. niższy niż rok wcześniej, gdy sięgał 971 300 zł.
Przychody i koszty
Według danych, do których dotarły Wirtualne Media, przychody sprzedażowe firmy spadły o ponad 21 proc., z 33,20 mln zł w 2023 roku do 26,11 mln zł w 2024 roku. Jednocześnie koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów zmniejszyły się z 28,79 mln zł do 21,82 mln zł, co nie wystarczyło do zahamowania spadku rentowności.
W 2024 roku firma zwiększyła wydatki administracyjne z 3,14 mln zł do 3,36 mln, a koszty sprzedaży – z 243,7 tys. do 472,8 tys. zł. Istotny wzrost odnotowano też w pozostałych kosztach operacyjnych — z 25,6 tys. zł do 334,5 tys. zł.
Firma zarobiła na sprzedaży swoich programów znacznie mniej niż rok wcześniej — zysk spadł z około 1 miliona złotych do niespełna 460 tysięcy. Choć na koniec roku udało się wyjść na mały plus, to te pieniądze nie wystarczyły, by nadrobić wcześniejsze straty.
W sumie Golden Media Polska kończyła rok 2024 z ponad 2,7 miliona złotych straty. Dodatkowo firma miała tzw. ujemne kapitały własne, co oznacza, że więcej była winna (np. dostawcom czy bankom), niż miała majątku. Brakowało jej ponad 2 miliony złotych, żeby wyjść na zero.
Co stoi za spadkiem?
Golden Media Polska zyskała popularność dzięki formatom reality, w tym "Hotel Paradise" i "Autentyczni" emitowanym w TVN7 oraz – do jesieni 2023 – "Ślubne pogotowie Izabeli Janachowskiej" w Polsacie.
Wiosną 2025 roku dziesiąta edycja programu "Hotel Paradise" oglądało średnio około 392 tysiące widzów. Mimo to firma zarobiła mniej pieniędzy niż wcześniej. Powodem może być to, że produkcja programu kosztowała więcej, a dodatkowe źródła dochodu, takie jak reklamy czy sponsoring, przyniosły mniejsze przychody.
Zobacz także
Źródło: Wirtualne Media
