Telefon z wyświetloną wyszukiwarką Google.
Chrome wprowadza nowe elementy autouzupełniania. Ilus.: Solen Feyissa / Unsplash | INNPoland

Google rozszerza funkcję automatycznego uzupełniania w przeglądarce Chrome. Od teraz użytkownicy mogą pozwolić, by przeglądarka wypełniała nie tylko dane kart i adresów, ale też numery paszportów, praw jazdy czy rejestracje pojazdów.

REKLAMA

Nowa funkcja ma przyspieszyć wypełnianie formularzy online. Jak poinformowała firma, użytkownicy komputerów z włączoną opcją "enhanced autofill" mogą teraz zapisać i automatycznie wprowadzać dane takie jak numer paszportu, prawo jazdy, numer rejestracyjny samochodu czy inne dokumenty tożsamości.

Chrome rozszerza autouzupełnianie

Chrome będzie też lepiej rozpoznawać bardziej złożone formularze i niestandardowe formaty, co ma poprawić dokładność działania autouzupełniania w różnych krajach i witrynach internetowych.

"Chrome każdego dnia oszczędza twój czas, bezpiecznie uzupełniając adresy, hasła i dane płatnicze. Dziś sprawiamy, że stanie się jeszcze bardziej pomocny" – poinformował zespół Google w oficjalnym komunikacie.

Google zapewnia, że dane przechowywane przez przeglądarkę będą szyfrowane i zapisywane tylko za zgodą użytkownika. Przed każdym użyciem zapisanych informacji Chrome poprosi o potwierdzenie, aby użytkownik zachował pełną kontrolę nad tym, co zostaje automatycznie uzupełnione.

"Zaprojektowaliśmy rozszerzone autouzupełnianie tak, by było prywatne i bezpieczne. Gdy wpiszesz dane do formularza, Chrome zapisze je tylko za twoją zgodą i ochroni za pomocą szyfrowania" — podkreśla firma.

Więcej danych w planach

Google zapowiada, że w nadchodzących miesiącach Chrome zacznie wspierać kolejne typy danych osobowych. Firma nie podała jednak, jakich dokładnie informacji dotyczyć będą następne aktualizacje.

Chrome to niekwestionowany lider w branży przeglądarek, który ma pod sobą 73 proc. rynku. Dla porównania drugie miejsce przypada Safari, które obejmuje nieco ponad 13 proc. użytkowników. 

W ostatnim czasie Google może jednak obawiać się o swój klejnot w koronie. Branża przeglądarek przechodzi duże zmiany wywołane rozwojem narzędzi AI. Niedawno OpenAI wypuściło swojego konkurenta dla Chrome – OpenAI Atlas