Stacja benzynowa Orlen nocą.
MyOrlen ma być nową marką działalności detalicznej spółki. Ilus.: Matej Mikan / Unsplash

Orlen tworzy nową markę MyOrlen, pod którą skonsoliduje wszystkie swoje biznesy detaliczne w Polsce i za granicą. Z rynku zniknie PGNiG Obrót Detaliczny – spółka obsługująca dotąd około 7 milionów klientów.

REKLAMA

Należące do spółki Orlen PGNiG Obrót Detaliczny zostanie przekształcony w nowy podmiot, który stanie się drugą co do wielkości firmą należącą do konglomeratu gazowego. 

Orlen chce połączyć spółki detaliczne pod jednym szyldem

"Przestanie istnieć PGNiG Obrót Detaliczny, czyli spółki zajmującej się sprzedażą gazu i mającą w skali całego kraju około 7 mln klientów" – mówi rozmówca "Business Insider Polska", które jako pierwsze poinformowało o zmianach w firmie. 

Nowy podmiot przyjmie nazwę MyOrlen. Pod tym szyldem mają zostać skonsolidowane wszystkie detaliczne biznesy firmy – zarówno te, operujące w Polsce, jak i zagraniczne. W sumie połączone zostanie kilkanaście spółek. 

"MyOrlen to nowa nazwa dla całego detalu grupy, czyli sprzedaży m.in. paliw, zintegrowanej sprzedaży gazu i energii, sprzedaży na stacjach paliw czy elektromobilności" – mówi rozmówca "BI". 

To część większego planu spółki

Według ustaleń dziennikarzy polskiego "Business Insidera" nowa marka wystartuje już z początkiem przyszłego roku. Konsolidacja spółek ma natomiast zakończyć się w 2027 roku. 

To kolejny krok w procesie konsolidacji spółek pod szyldem Orlenu. "BI" przypomina, że w zeszłym roku PGNiG – Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, wycofało się z działań wydobywczych. Było to efektem konsolidacji aktywów Orlenu, Lotosu i PGNiG. 

MyOrlen ma być więc nowym znakiem rozpoznawczym działań detalicznych spółki.