Wendy’s wchodzi do Polski. Kwadratowe burgery mogą namieszać na rynku fast foodów.
Wendy’s wchodzi do Polski. Kwadratowe burgery mogą namieszać na rynku fast foodów. Fot. Miro Vrlik Photography/Shutterstock

Wendy’s, dobrze znana Amerykanom sieć fast food, już niedługo zadebiutuje w Polsce. Gigant już od jakiegoś czasu poszukiwał franczyzobiorcy w naszym kraju. Klientów może zainteresować nietypowa oferta, a w niej m.in. kwadratowe burgery.

REKLAMA

Wendy’s zajmuje trzecie miejsce na świecie tuż po McDonald i Burger King jako największa burgerowania na świecie. Chęć, wejścia na polski rynek sieć wyraziła już w październiku ubiegłego roku, jednak wówczas nie znaleziono jeszcze franczyzobiorcy. Obecnie rozmowy są już na finiszu.

Wendy's już niedługo zadebiutuje w Polsce

– Sieć nie wycofała się z polskiego rynku, finalizuje rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców. Na razie cały czas te negocjacje się toczą. Ten proces tyle zazwyczaj trwa – poinformował w rozmowie ze Strefą Biznesu Arkadiusz Słodkowski, członek rady nadzorczej firmy Profit System, która reprezentuje Wendy’s w Polsce.

Spółka jest bardzo zainteresowana polskim rynkiem, który ma dla nich spory potencjał. Według prognoz sprzedaż burgerów w restauracjach szybkiej obsługi ma w Polsce wzrosnąć o 65 proc. w ciągu najbliższych pięciu lat.

Na początku roku Wendy’s informowała, że rozważa dwa modele wejścia na polski rynek. Pierwszy zakłada współpracę z jednym masterbiorcą, który będzie współpracował z franczyzobiorcami działającymi na terenie całego kraju.

Drugi opiera się na koncepcji kilku regionalnych partnerów. Sieć zapewniała jednocześnie, że jest otwarta na różne formy współpracy. W maju napłynęło ponad sto zgłoszeń od potencjalnych franczyzobiorców.

– Będzie nam zależało na tym, żeby wchodząc na rynek zostać zauważonym, żeby to było mocne wejście. To znaczy, żeby otworzyły się nie 3 punkty, ale dużo więcej. Jeśli możemy czymś zaskoczyć, to przede wszystkim ofertą dla franczyzobiorców, która będzie dużo lepsza niż przedstawiają inne firmy – zaznaczył Słodkowski.

Sieć zamyka lokale w USA

Wendy’s planuje zamknąć od 200 do 350 restauracji w ramach programu naprawczego. Dyrektor generalny Ken Cook wyjaśnił, że decyzja dotyczy placówek, które od dłuższego czasu notują słabe wyniki i obniżają rentowność całej sieci.

W ostatnim kwartale sprzedaż w amerykańskich lokalach działających co najmniej rok spadła o 4,7 proc., podczas gdy konkurenci jak McDonald’s i Burger King odnotowali wzrosty.

Sieć została założona przez Dave’a Thomasa w 1969 roku w Columbus w stanie Ohio. Wyróżnia się tym, że serwuje kwadratowe kotlety hamburgerowe w okrągłych bułkach, frytki z solą morską oraz Frosty: miękkie lody mieszane ze skrobiami. Menu składa się głównie z hamburgerów, kanapek z kurczakiem i frytek.

Wendy’s posiada ponad 7 tys. restauracji w ponad 30 krajach, z czego zdecydowana większość działa w modelu franczyzowym. W ciągu ostatnich trzech lat otwarto prawie 300 nowych restauracji.

Wkrótce okaże się, czy prognozy się sprawdzą i, czy Polacy skuszą się na burgery w nieco innej formie niż klasyczna. Za jakiś czas dowiemy się też, czy Wendy’s stanie się realnym konkurentem dla innych uwielbianych marek fast foodów w Polsce.

Źródło: Strefa Biznesu