Pracownik Biedronki z apelem przed świętami. "Nie dokładajcie nam pracy"
Pracownik Biedronki o realiach przed świętami. "Nie dokładajcie nam pracy". Fot. Piotr Pienkowski/Unsplash/Zrzut ekranu/Facebook/spottedb1, montaż: INNPoland

Do świąt Bożego Narodzenia zostały dwa tygodnie. Nadchodzące dni nie są łatwe dla pracowników sklepów spożywczych. Jeden z zatrudnionych w sieci Biedronka zwrócił się z mocnym apelem do klientów.

REKLAMA

Okres przedświątecznych przygotowań jest zawsze bardzo intensywny: zakupy spożywcze, prezenty, dekoracje itp. W tym czasie obciążeni są zwłaszcza pracownicy sklepów.

Wzmożony ruch klientów oznacza dla nich więcej obowiązków. Przypomnijmy, że w tym miesiącu wypadają trzy niedziele handlowe z rzędu, wolna za to po raz pierwszy będzie Wigilia. Najbliższa niedziela handlowa wypada 14 grudnia.

Pracownik Biedronki z mocnym apelem do klientów

W Biedronkach często pojawiają się skargi klientów na długie kolejki i palety z towarem ustawione między alejkami, które mogą utrudniać swobodne przejście czy sięgnięcie po towary. Zdarza się, że przez to niektórzy rezygnują z zakupu trudno dostępnych produktów.

Apel pracownika Biedronki pojawił się na facebookowym profilu "Spotted: Białystok". Zwrócił się on z prośbą do klientów o okazanie wsparcia w trwającym, intensywnym przedświątecznym okresie. Podkreślił, że pracownicy mają obecnie napięte grafiki i wiele obowiązków. Mimo to starają się zrobić wszystko, by każdy mógł kupić potrzebne produkty.

"Dlatego proszę, nie dokładajcie nam pracy. Odkładajcie produkty na swoje miejsca, zwłaszcza nabiał i mrożonki, które porzucone w innych działach po prostu się marnują. Dla Was to chwila, dla nas często dodatkowa gonitwa" – zaapelował.

Dodał również, że w tak trudnym dla branży okresie wzajemny szacunek jest kluczowy. Jeśli obie strony będą go sobie okazywać, atmosfera i obsługa staną się łatwiejsze dla wszystkich.

Wpis zakończy słowami: "Życzę wszystkim spokojnego okresu przedświątecznego, dużo życzliwości. Wierzę, że dobro wraca podwójnie".

Komentarze internautów do wpisu pracownika Biedronki

Wpis opublikowano w niedzielę, 7 grudnia. Zebrał już ponad 4,4 tys. reakcji i ponad 630 komentarzy. Internauci w większości poparli apel pracownika Biedronki. Wielu zwróciło uwagę, że szacunek i podstawowa kultura osobista powinny obowiązywać zawsze, nie tylko z okazji świąt. Oto kilka przykładowych wpisów:

  • "Mogę tylko gdybać, ale okres przedświąteczny, ani nawet same święta nie uzupełnią braków w wychowaniu i kulturze osobistej, nihil novi sub sole (nic nowego pod słońcem - przyp. red.). Taka plaga naszych czasów, sami o siebie nie dbamy";
  • "Ten apel obowiązuje nie tylko od święta. Każdy kupujący powinien wiedzieć, przyzwoitość tego wymaga";
  • "Pełny szacunek dla ludzi pracujących w takich marketach, a klienci mogą być bardziej wyrozumiali i nie robić 'syfu'";
  • "Kto nie pracował w handlu w dużych sklepach i jest mały personel i w dodatku przed świętami to nie wie i nie wyobraża sobie, z czym to się je. Niektórzy klienci w obecnych czasach są 'perfidni'. Życzę pracownikom sklepów w przedświątecznej gorączce dużo wytrwałości, sił. Przepracowałam w handlu 30 lat i znam ten ból";
  • "Smutne, że ludziom trzeba zwracać uwagę na takie kwestie";
  • "To nie tylko od święta. Codziennie masa produktów jest odkładanych w byle jakie miejsca. Kulturę jednak wynosi się z domu";
  • "Ludziom można mówić, dziecko prędzej zrozumie, bo nie chodzi o to, że im się nie chce odnieść. Większość klientów uważa, że nie musi, a od tego są pracownicy. Niestety, ale tak jest. Ludzie są bardzo roszczeniowi i to nie młodzież czy dzieci, starsi są o wiele gorsi".