Lody dla hipstera. Jeden z czołowych polskich graczy wypuszcza przysmak dla wybranych

Mariusz Janik
Nietypowe lody. PPL Koral celował już zarówno w masowego konsumenta, jak i rynkowe nisze. Produkty, które przyszykował na ten sezon, wydają się być adresowane zdecydowanie do tej drugiej grupy. Takich lodów jeszcze na polskim rynku nie było.
Nowosądecka firma Koral chciałaby, żeby w to lato jej produkty m.in. zastąpiły w diecie hipsterów kawy z sieciowych kawiarni. Fot. 123rf.com
Tym razem firma chce trafić w gusta nieco zabieganej, pracującej i wykształconej młodzieży z dużych miast. To pod ich kątem sformatowano pakiet nowych produktów: zaliczają się do nich lody Ice Coffee ze składaną łyżeczką pod wieczkiem, lody bez laktozy Freely oraz Grand Gold – z modną ostatnio belgijską czekoladą oraz egzotycznymi dodatkami.

Nowe smaki lodów Koral
Trafienie w gusta wielkomiejskiej młodzieży, której zainteresowania zmieniają się jak w kalejdoskopie, to nierzadko prawdziwa sztuka. – Szczegółowo analizujemy najnowsze trendy i dostosowujemy naszą ofertę do zmieniającej się rzeczywistości – zapewnia jednak Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral.


Stąd choćby Ice Coffee, wariacja na temat wprowadzonych wcześniej na rynek „lodów koktajlowych” w kubkach. Firma liczy najwyraźniej, że w lecie jej produkt z powodzeniem zastąpi kubki z kawą z modnych sieciowych kawiarni, z którymi paradują warszawscy czy wrocławscy hipsterzy.

Freely to z kolei ukłon w stronę grupy tych konsumentów, których organizmy nie tolerują cukru mlecznego (albo tych, którzy takiego cukru na wszelki wypadek wolą unikać). – To lody śmietankowo-czekoladowe, w kubeczkach o objętości 150 ml. To kolejny produkt w naszej ofercie, po lodach sorbetowych, który mogą spożywać osoby uczulone na laktozę lub testujące dietę bez laktozy, których jest coraz więcej – kwituje Gąsiorowski.

Wygląda na to, że tegoroczna bitwa o gusta miłośników lodów będzie szczególnie zażarta. Freely wpisuje się bowiem w nurt produktów kierowanych do zwolenników zdrowego stylu życia, którzy już dziś wypatrują w lodówkach produktów roślinnych, czasem o bardzo wyrafinowanych smakach (jak np. lody tymiankowe). Z kolei Ice Coffee wydaje się być kolejną próbą przenoszenia na rynek lodów customer experience z innych segmentów, jak np. w przypadku firmy Colian, która chce produkować lody o smaku ciastek ze swojej oferty, np. Jeżyków.