Znana sieć sklepów wycofuje ze sprzedaży w Polsce 90 produktów. Wśród nich Knorr i Lipton

Adam Sieńko
Kaufland wycofa ze sprzedaży w Polsce około 90 produktów. Powodem jest nagłe podniesienie cen przez ich producenta – firmę Unilever.
Kaufland wycofa ze sprzedaży w Polsce około 90 produktów 123rf.com/Jasminko Ibrakovic/zdjęcie seryjne
Akcja Kauflandu zakrojona jest na szeroką skalę i obejmuje łącznie 500 indeksów. Dostawy zostały wstrzymane m.in. w Polsce, Czechach, Słowacji i Chorwacji – donoszą „Wiadomości Handlowe”.

W Polsce „delisting” ma objąć 90 pozycji. Znajdują się na nim wyroby takich marek jak Knorr, Sunlight, Surf czy Coccolino. Na liście nie znalazły się natomiast inne popularne brandy dostępne w Kauflandzie – Lipton, Magnum, Rexona i Dove.

Dlaczego Kaufland wycofuje produkty?
Niemiecka sieć zdecydowała się na wstrzymanie dostaw od koncernu Unilever za względu na znaczne podwyżki wprowadzone przez holendersko-brytyjską firmę.


- Z przykrością przyjęliśmy więc decyzję dostawcy o znacznym podniesieniu cen zakupu produktów dla sieci Kaufland, co musiało spotkać się z brakiem naszej akceptacji. Nowa oferta oparta jest na warunkach, które obok wysokiej jakości i dużego wyboru nie pozwalają zaoferować naszym klientom najlepszych cen, a to jedna z głównych obietnic firmy Kaufland złożonej naszym klientom – czytamy w komunikacie przesłanym do „WH”

Kaufland to jeden z najtańszych sklepów w Polsce. W analizie przeprowadzonej przed świętami Wielkanocy przez Instytut Badawczy ABR SESTA i Grupę AdRetail sieć zajęła pierwsze miejsce wyprzedzając m.in. Biedronkę i Lidla. Za świąteczny koszyk zakupów  trzeba było w nim zapłacić 189,88 zł.