Nowy gracz wchodzi do rywalizacji na promocje. Dziś rusza z trzema jednocześnie

Mariusz Janik
„Drugi za 1 grosz”, „WieloPaki” oraz „Tańsze zakupy z Aplikacją Auchan” – to trzy promocje, które jednocześnie uruchomi dziś sieć Auchan. Teoretycznie, chodzi o uczczenie w ten sposób 23. rocznicy wejścia sieci na polski rynek – ale nie ma wątpliwości, że francuska sieć, która do tej pory przyglądała się raczej poczynaniom dyskontów niż z nimi rywalizowała, włącza się do gry.
Sieć Auchan uruchomi jednocześnie trzy promocje, świętując w ten sposób 23. urodziny w Polsce - i włączając się do rywalizacji na promocje. Fot. Grzegorz Skowronek / Agencja Gazeta
Auchan to w sumie 120 sklepów w Polsce – w formacie od sklepów convenience po hipermarkety. Począwszy od majówki co tydzień będą pojawiać się w nich strefy promocyjne, od ogrodowej począwszy, przez tekstylia, produkty włoskie, aż po specjalną strefę dedykowaną dzieciom przed 1 czerwca.

Będzie można również zbierać bonusy za zakupy z wykorzystaniem karty lojalnościowej „Skarbonka”, a także spróbować szczęścia w loterii urodzinowej sieci (w dniach 2-11 maja). W puli nagród znajdą się zarówno bony, jak i sprzęt AGD, elektronika, aż po pojazdy – skutery i samochód.


Sklepy bezobsługowe, sklepy na stacjach
W ostatnich latach sieci dyskontowe, w szczególności Biedronka i Lidl, toczą agresywną batalię o klientów: wymyślane są kolejne promocje, niekiedy bliźniaczo do siebie podobne, ceny zostały obniżone do minimum, skoncentrowano się na piątkach i sobotach, jako dniach poprzedzających wolne od handlu niedziele.

Auchan wydaje się nieco dystansować od tej walki. Tym niemniej firma testuje już sklepy bezobsługowe, rewitalizuje ofertę produktów własnych, wprowadzając nawet nowe logo, mogłaby się pojawić na stacjach benzynowych (taki format, pod nazwą MyAuchan jest testowany w Rumunii).