3 sekundy warte 1700 zł. Ważny wyrok w sprawie odszkodowania za opóźniony lot
Wyrok w sprawie lotu opóźnionego o 3 godziny i 3 sekundy zapadł na korzyść klienta. Rozprawa w Sądzie Okręgowym w Warszawie zakończyła się, a wymiar sprawiedliwości uznał, że 3 sekundy przesądziły o obowiązku wypłaty odszkodowania przez przewoźnika.
Unijne prawo stanowi, że odszkodowanie z tytułu opóźnienia lotu przysługuje pasażerom, gdy wynosi ono przynajmniej 3 godziny – pisze aircompensa.com.
Pod uwagę jest brana godzina przewidywanego przylotu i rzeczywisty moment otwarcia drzwi po wylądowaniu w celu umożliwienia wyjścia pasażerom.
Natomiast jak uznał sąd – planowany czas przylotu samolotu wykonującego rejs z 20 kwietnia 2017 r. to 14:45:00, zaś zakończenie kołowania i otwarcie drzwi nastąpiło o 17:45:03. Zarzut braku opóźnienia spełniającego warunki rozporządzenia był w związku z tym zdaniem Sądu Rejonowego nietrafny.
Zwycięską stroną postępowania była firma Passenger Rights S.A. – właściciel marki DelayFix.com, o czym poinformował nas jej przedstawiciel.
Ryanair zapłaci za poparzenie pasażerki gorąca czekoladą
Mała Amerykanka podczas lotu z Rzymu do Krakowa poparzyła się gorącą czekoladą podaną przez obsługę. Rodzice 8-latki w końcu doczekali się wyroku – o czym pisaliśmy w INNPoland.pl. Dostaną od linii lotniczych Ryanair odszkodowanie w wysokości 150 tys. euro.