Ta firma stawia ekologię ponad zyskami. Nie będzie zamieszczała reklam firm paliwowych
Tak odważną decyzję podjął brytyjski dziennik „The Guardian”. Nie będzie wchodził we współpracę reklamową z koncernami paliwowymi i innymi firmami z sektora wykorzystującego paliwa kopalne.
Ekologiczne podejście odbije się na zyskach
Decyzja o odrzuceniu pieniędzy firm z sektora paliwowego jest bardzo odważna. Zapada w trudnym momencie dla branży medialnej, z czego zarząd Guardian Media Group świetnie zdaje sobie sprawę. Grupa ostrzega, że w tym roku będzie musiała zmierzyć się z poważnymi trudnościami, bowiem wpływy z reklamy stanowi aż 40 proc. jej przychodów.
Zmiany, zmiany, zmiany
Rezygnacja „The Guardian” z reklam segmentu paliwowego zbiega się w czasie z pojawieniem się na stanowisku szefowej Guardian Media Group Annette Thomas. Redaktor naczelną „Guardiana” jest od 2015 r. Katharine Viner. To pierwszy taki krok na rynku mediowym, ale nie pierwszy, o którym piszemy.
W listopadzie informowaliśmy o rewolucji w najbardziej nieekologicznym sporcie świata. Formuła 1 ogłosiła ambitny plan zrównoważonego rozwoju (zerowy ślad węgowy do 2030 r.).