Akcja i reakcja. Kolejna duża sieć kin mocno obniża ceny biletów

Marcin Długosz
Była akcja, jest reakcja, do tego na korzyść klientów. Po tym, jak Cinema City zapowiedział duże obniżki cen biletów, konkurencja na tle tej sieci wyglądała miernie. Dlatego kolejna z sieci kin - Helios - obniża ceny biletów w odpowiedzi na ofertę konkurenta.
Helios, kolejna po Cinema City sieć kin wprowadza niższą, stałą cenę za seans 2D - 14,90 zł w każdy dzień tygodnia, także w weekendy Fot. Dan Keck/Flickr.com / PD
- We wszystkich kinach Helios wprowadzimy jedną cenę biletu [seans 2D - przyp. red.] w wysokości 14,9 zł. To odpowiedź na działania konkurencji, których spodziewaliśmy się jakiegoś czasu - napisał w odpowiedzi do PAP Biznes Tomasz Jagiełło, szef Heliosa.

Mowa tu o Cinema City, który w zeszłym tygodniu zapowiedział stałą obniżkę ceny, niezależnie od dnia tygodnia, do odwołania.

Helios, za Cinema City, obniża ceny biletów do 14,9 zł

Na wieść o obniżce w Cinema City, kurs akcji Heliosa (91 proc. udziałów posiada Agora) spadł o przeszło 9 proc., zmniejszając wycenę rynkową sieci o 46 mln zł. Helios swoją zmianą cenową ma nadzieję odwrócić ten giełdowy ruch i zwiększyć frekwencję w kinach.


Helios testował tę obniżkę za rozrywkę przy filmie w ośmiu swoich kinach tzw. low cost - bilety kosztowały niespełna 15 zł w każdy dzień tygodnia. Obecna decyzja jest rozszerzeniem tej akcji.

Teraz wszyscy miłośnicy filmów patrzą w stronę Multikina. Sieć jako jedyna z dużych nie odpowiedziała na prokonsumenckie ruchy konkurentów. W zeszłym roku obniżyła ceny biletów w części kin - w Warszawie do niecałych 20 zł, w innych miastach do 14,9 zł.

Ceny biletów w końcu zaczęły tanieć. Dotąd trzeba było sięgnąć głębiej do kieszeni, zwłaszcza w czasie weekendu. W INNPoland.pl pisaliśmy, co się składa na ceny biletów kinowych i dlaczego były zbyt wysokie.