Po polskich torach będą jeździły piętrowe pociągi. I to z niezłą prędkością
Po polskich torach będzie jeździło 38 siedmiowagonowych, piętrowych składów. PKP Intercity szykuje się do potężnego przetargu.
Piętrowe wagony
Piętrusy będą wykorzystywane do połączeń międzyaglomeracyjnych, takich jak np. Warszawa-Łódź czy Kraków-Katowice. Na tych odcinkach będą poruszały się z prędkością 200 km/h.– Piętrowe składy wagonowe będą nowością w naszej flocie i pozwolą nam na sprawną obsługę pasażerów. Przygotowujemy się na stały wzrost liczby podróżnych, a taki pociąg pozwoli na komfortowe przewiezienie kilkuset pasażerów jednocześnie – mówi Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.
Źródło: www.intercity.pl
Eko-inwestycje na kolei
W ramach kontynuacji strategii taborowej "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka zainwestuje 19 mld zł w nowoczesny tabor. Poza zakupem piętrowych składów wagonowych typu push-pull, plany obejmują inwestycje w wagony, nowoczesne lokomotywy, a także elektryczne zespoły trakcyjne.Flotę przewoźnika mają zasilić nowe elektryczne pojazdy o znacznie mniejszej emisji CO2, a odpowiednia liczba i jakość taboru dostosowanego do zmodernizowanych linii kolejowych ma pozwolić na stworzenie spójnej sieci transportowej dla całego kraju. Zgodnie z planami, cały tabor przewoźnika ma być nowy lub zmodernizowany do 2030 roku.
PKP Intercity planuje stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.