Tak zarabiały kina w 2021 roku. Reklamy wróciły wraz z Bondem i Spider-Manem
Premiery kinowe, w tym takie hity jak „Nie czas umierać”, „Diuna” czy „Spiderman: Bez drogi do domu”, przyczyniły się do tego, że do kin zaczęła wracać widownia, a wraz z nimi reklamodawcy.
Przez jedenaście miesięcy 2021 roku największe wpływy reklamowe zanotowało Multikino Media, broker reklamy kinowej Multikina - reklamodawcy wydali na promocję cennikowo 229,7 mln zł, czyli o 25,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazło się Tandem Media, broker reklamy kinowej Agory, do której należy sieć Helios - 190,7 mln zł (wzrost o 30,9 proc.). Zwiększyły się też wpływy reklamowe New Age Media, brokera reklamy kinowej Cinema City - 188,8 mln zł (wzrost o 23,6 proc.).
Mariusz Spisz, członek zarządu sieci kin Multikino, podkreśla, że wzrastająca frekwencja w kinach przekłada się na zwiększenie reklam, zaś impulsem do powrotu reklam do kin była premiera filmu "Nie czas umierać", będącego kolejną odsłoną przygód Jamesa Bonda. Produkcja ta miała premierę 1 października i zdążyła zostać najpopularniejszym filmem w Polsce w 2021 roku (stan na tydzień przed końcem roku).
Kto najchętniej promował się w kinie?
Najwięcej na reklamę w kinie wydało Kino Świat, które przeznaczyło na ten cel 88,6 mln zł, czyli o 34,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugim największym reklamodawcą był McDonald’s Polska - 31,8 mln zł (spadek o 3 proc.). Trzeci był kantor internetowy Cinkciarz.pl - 29,8 mln zł (wzrost o 33317 proc.) - firma ta w analogicznym okresie 2020 roku wydała zaledwie 89 tys. zł. W kinie chętnie promowali się także: producent słodyczy Ferrero Polska - 24,5 mln zł (spadek o 1,2 proc.) i dystrybutor filmów Monolith Films - 23,5 mln zł (wzrost o 10,6 proc.).Pandemia uderzyła w branżę kinową
Branża kinowa mierzy się z kryzysem od początku pandemii koronawirusa, czyli od marca 2020 roku, kiedy kina zostały zamknięte na trzy miesiące. Ponownie kina w Polsce zamknięto 7 listopada 2020 roku, w związku z czym nie działały aż do czerwca 2021 roku. Wyjątkiem był luty 2021 roku, kiedy kina mogły być otwarte od połowy do końca tego miesiąca. W tym krótkim czasie - liczącym zaledwie trzy weekendy - na otwarcie zdecydowały się jedynie kina studyjne. Multipleksy otworzyły się dopiero w połowie roku - 21 maja 2021 roku działalność wznowiło 50 kin sieci Helios, a tydzień później otworzyły się Multikino i Cinema City. Ostatnie zmiany w obostrzeniach wprowadzono 15 grudnia - zgodnie z nimi na salach może być zajętych tylko 30 proc. miejsc. Na sale - ponad limit - wpuszczane są osoby zaszczepione przeciw Covid-19 lub mające negatywny wynik testu oraz również dzieci (ich opiekunowie również muszą być zaszczepieni lub mieć negatywny wynik testu).O tym, jakie filmy Polacy wybierali najczęściej w 2021 roku, można przeczytać: TUTAJ.
Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl