Nie będzie już nowych lokali Burger King. Marka kończy rozwój w Polsce

Konrad Bagiński
W Polsce nie powstaną już nowe bary pod marką Burger King. Jej właściciel rozwiązał umowę z AmRestem. Dotychczas działające lokale nie będą zamykane – po prostu nikt nie będzie inwestował w nowe.
W Polsce nie powstaną już nowe lokale Burger King Marek Bazak / EastNews
Z dniem 1 lutego 2022 roku sieć Burger King zrezygnowała z rozwoju marki w kilku krajach, w tym w Polsce – pisze money.pl. O tej decyzji poinformowała spółka AmRest, która w roli franczyzobiorcy zarządza ponad 2300 różnych restauracji w Europie. W portfolio AmRestu znajdują się lokale m.in. KFC, Pizza Hut i właśnie Burger King. Dotychczasowe lokale nie będą zamykane i AmRest wierzy, że klienci nie odwrócą się od marki.

"Burger King Europe GMBH poinformował o rozwiązaniu z dniem 1 lutego 2022 roku umów dotyczących rozwoju marki Burger King w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii" - czytamy w oficjalnym komunikacie AmRestu.
Czytaj także: Takiej kampanii nikt się nie spodziewał. Burger King zachęca do zakupu... frytek z McDonald's
"AmRest będzie kontynuował prowadzenie 93 restauracji Burger King na wymienionych rynkach, z zachowaniem najlepszych standardów obsługi i jakości, zgodnie z podpisanymi umowami franczyzowymi, które pozostaną w mocy" - podkreślają przedstawiciele spółki.


Co ciekawe – w Polsce działa niemal połowa lokali Burger King zarządzanych przez AmRest. Mamy ich 45. AmRest ma nadzieję, że rozwiązanie umowy na rozwój Burger Kinga w kilku krajach nie wpłynie znacząco na sytuację finansową spółki. Faktycznie, po kursie akcji w zasadzie nie dało się tego zauważyć.
Czytaj także: "Sprzedawaliśmy smak dzieciństwa". Właścicielka olsztyńskich zapiekanek o końcu legendarnej budki

Więcej ciekawych informacji znajdziesz na stronie głównej INNPoland.pl