"Katar wygrał przez przekupstwo". Producent piwa wkracza do gry jako antysponsor mundialu
- Sieć browarów BrewDog ogłosiła się "antysponsorem mundialu w Katarze"
- Jednym z jej działań jest kampania nagłaśniająca okrucieństwo, jakiego doświadczają mieszkańcy Kataru
- W trakcie budowy infrastruktury do mundialu śmierć poniosło ponad 6 tys. pracowników
BrewDog został "antysponsorem mundialu"
BrewDog to międzynarodowa sieć browarów i pubów, których siedziba znajduje się w Ellon w Szkocji. Jej właściciele opublikowali na swojej stronie komunikat, w którym buntują się mundialowi w Katarze (XXII Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2022, mają trwać od 20 listopada do 18 grudnia 2022 r.). Brew Dog mianował się "antysponsorem mundialu".
Na swojej stronie internetowej sieć browarów zamieściła poniższy komunikat.
Tak, dobrze przeczytaliście. To nie jest World Cup. To F* Cup. Piłka nożna została zmieszana z błotem, zanim kopnięto choćby jedną piłkę. Bądźmy szczerzy: Katar wygrał przez przekupstwo. Piłka nozna jest dla wszystkich. Ale w Katarze homoseksualność jest nielegalna, chłosta to akceptowana forma kary, i dla was to jest OK, kiedy 6,500 pracowników umiera, budując wasz stadion. Dlatego wkraczamy do gry. Nie jesteśmy gołosłowni: cały zysk z Lost Lagera sprzedanego podczas mundialu zostanie przeznaczony na walkę z łamaniem praw człowieka.
Katar łamie prawa człowieka?
Jednocześnie firma chce wyrażić sprzeciw wobec praktyk stosowanych przez opresyjne systemy polityczne i okazuje wsparcie ich ofiarom. Według szacunków brytyjskiego "Guardiana" podczas budowy infrastruktury na mundial śmierć poniosło ponad 6 tys. pracowników.
BrewDog w ramach swojej antysponsorskiej kampanii zamieszcza w Wielkiej Brytanii plakaty mówiące o okrutnej rzeczywistości mieszkańców Kataru. Informuje również, że dalej będzie transmitował mecze, jakie odbędą się podczas mundialu, ale cały zysk ze sprzedaży piwa Lost Lager przekaże organizacjom walczącym o prawa człowieka.
Z dumną oznajmiamy, że wprowadzamy BrewDoga jako antysponsora Pucharu Świata F*Cup. Dla janości: kochamy piłkę nożną, po prostu nie lubimy korupcji, nadużyć i śmierci. Dołącz do nas. Unieśmy pokale dla graczy. Dla fanów. Dla wolności słowa. I środkowy palec dla każdego, kto uważa, że Mistrzostwa Świata w Katarze mają sens.
Czytaj także: Alkohol, seks i zakłady pogrzebowe. Oto co piłkarze reklamują na koszulkach
Kolejna firma, która sprzeciwia się mundialowi
Swój bunt wobec mundialu wyraziła również firma duńska. Hummel wprowadził koszulki piłakrskie, na którym nie widać logo. Pisaliśmy o tym w innym artykule w INNPoland. Hammel poinformował, że chce wspierać duńską reprezentacją na mundialu, ale nie zamierza zamykać oczu na to, co się dzieje w Katarze.
– FIFA sprzedała mundial Katarowi, bo nie da się inaczej nazwać afery korupcyjnej, która wybuchła już po przyznaniu mundialu w 2022 r. Katarczykom. Sam prezydent FIFA uniknął konsekwencji. (...) Czekacie na krytykę z jego ust pod adresem gospodarzy MŚ? Na apel ws. łamania praw człowieka? Chyba się nie doczekacie... – skomentował Krzysztof Gaweł w NaTemat.
Czytaj także: https://innpoland.pl/176763,rosyjska-federacja-pilki-noznej-juz-bez-adidasa