Tak następca Getin Banku chce zdobyć klientów. VeloBank ogłosił swoje plany
- VeloBank, powstały po restrukturyzacji Getin Noble Banku Leszka Czarneckiego, ogłosił w poniedziałek 21 listopada swoją strategię
- Nowy bank zamierza do 2025 roku zdobyć 400 tys. nowych aktywnych klientów
- Najważniejszym produktem VeloBanku będzie VeloKonto z rachunkiem oszczędnościowym VeloSkarbonka
Plan VeloBanku do 2025 roku
VeloBank, powstały w miejscu Getin Noble Banku, ogłosił w poniedziałek swój plan działania na najbliższe lata. Już od 21 listopada do jego oferty oficjalnie wejdą konta oszczędnościowe oraz lokaty. Tego samego dnia po raz pierwszy po rebrandingu otwarły się placówki pod szyldem VeloBanku.
Jak informuje nowy bank, jednym z flagowych produktów w jego ofercie będzie VeloKonto. Za zakupy kartą, telefonem z kartą wirtualną lub BLIK można zyskać nawet do 600 zł, które będą odkładane na wysokooprocentowany rachunek oszczędnościowy VeloSkarbonka (8 proc. do kwoty 3 tys. zł).
– VeloKonto to dla nas pierwszy krok w kierunku budowania stabilnej pozycji VeloBanku na rynku consumer finance – podkreśla Adrian Adamowicz, członek zarządu ds. produktu i sieci sprzedaży.
– Chcemy, aby nasza oferta była atrakcyjna dla obecnych, jak i przyszłych klientów dzięki korzystnym warunkom oraz nowoczesnym kanałom kontaktu z bankiem. Stawiamy mocny akcent zarówno na bankowość elektroniczną i mobilną, których nowe odsłony zaprezentujemy w nadchodzących miesiącach, jak i rozwój sieci oddziałów – dodaje.
W pierwszym kwartale 2023 roku bank zaproponuje swoim klientom kredyt hipoteczny. Wdrożony zostanie również nowy proces kredytowy, odświeżona zostanie oferta dla sektora MŚP oraz rozszerzona oferta produktów inwestycyjnych. Bank zakłada, że do końca 2023 roku pozyska 150 tys. nowych aktywnych klientów, a do 2025 roku łącznie 400 tys.
– Tworząc VeloBank chcemy wykorzystać zarówno potencjał organizacji, która jest dziesiątym największym bankiem w kraju, jak i know-how oraz doświadczenie ekspertów w zakresie rozwoju instytucji finansowych w oparciu o najnowsze technologie. Chcemy być bankiem nowoczesnym, odpowiedzialnym społecznie, który rozumie potrzeby swoich klientów oraz oferuje produkty dostosowane do ich potrzeb – mówi Adam Marciniak, p.o. prezesa zarządu VeloBank.
Następca Getin Banku
VeloBank będzie musiał zapracować na zaufanie klientów – marka jest następcą Getin Noble Bank S.A., jednego z największych banków w Polsce. 30 września Bankowy Fundusz Gwarancyjny zdecydował o rozpoczęciu przymusowej restrukturyzacji Getin Noble Banku, w wyniku której jego działalność przeniesiono 3 października do banku pomostowego o nazwie Bank BFG, którego właścicielami są BFG i System Ochrony Banków Komercyjnych.
Powodem tego kroku miała być zła sytuacja finansowa banku kontrolowanego wówczas przez polskiego milionera Leszka Czarneckiego i ryzyko jego upadku. GNB był kapitałowo powiązany z Czarneckim, który osobiście posiadał 8,4 proc. akcji samej spółki. Dodatkowe 6,4 proc. należało do kontrolowanego przez Czarneckiego Getin Holdingu, a 47,84 proc. do LC Corp B.V. – zarejestrowanej w Holandii spółki inwestycyjnej Czarneckiego.
W efekcie przymusowej restrukturyzacji zarówno Czarnecki, jak i inni akcjonariusze Getinu zostali z niczym. Decyzja BFG oznacza, że umorzone zostały wszystkie akcje Getin Noble Banku oraz niektóre zobowiązania finansowe.
Kluczowym elementem strategii VeloBanku będzie poprawa zdolności przychodowych oraz zatrzymanie przyszłych zysków. W perspektywie najbliższych trzech lat celem banku jest wypracowanie skumulowanego zysku na poziomie 1,5 mld zł. Na koniec 2025 roku bank planuje osiągnąć poziom wskaźnika TCR powyżej 10 proc.
Czytaj także: https://innpoland.pl/186850,getin-bank-zniknie-z-rynku-lada-dzien-jak-bedzie-sie-teraz-nazywac