Sprawdzili, ile kosztuje paliwo na pierwszej stacji MOL. Ceny zaskakują
- Poza nowym paliwem EVO na stacji MOL można też kupić standardowe paliwo
- Ceny benzyny Pb95 i oleju napędowego są tam wyższe o kilkadziesiąt groszy na litrze
- MOL chce utworzyć też własny program lojalnościowy i koncept gastronomiczny
Ile kosztuje paliwo na stacjach MOL? W ofercie benzyna premium
Węgrzy z impetem wchodzą na polski rynek paliw. 3 lutego 2023 r. węgierski koncern MOL uruchomił pierwszą stację benzynową pod swoim szyldem. Jest zlokalizowana na trasie S7 w woj. świętokrzyskim (MOP Klemencice). Poza nowymi stacjami węgierski gigant wprowadza na polski rynek również nowe paliwo EVO, w tym 100–oktanową benzynę premium EVO plus, którą można tankować właśnie na trasie S7.
"Wirtualna Polska" podaje, że nowe paliwo kosztuje 7,98 zł/l. Na stacji MOL można też zatankować standardową benzynę np. Pb95 w cenie 6,99 zł/l. Natomiast olej napędowy kosztuje tam 7,43 zł/l.
Kierowcy mogą przepłacić. I na benzynie, i na dieslu
Ceny na MOL–u są zdecydowanie wyższe niż na pozostałych stacjach benzynowych w Polsce. Portal branżowy e–petrol.pl wskazuje, że obecnie średnia cena najpopularniejszej benzyny Pb95 waha się między 6,61 a 6,72 zł. Kierowcy, który zatankują na MOL–u zapłacą o 27–38 groszy więcej na litrze.
Zakładając, że tankujemy 30 l benzyny, to na stacji węgierskiego koncernu zapłacimy prawie 210 zł, a na innych – o co najmniej 12 zł mniej.
Przepłacić mogą też kierowcy pojazdów napędzanych silnikiem diesla. E–petrol.pl wskazuje, że średnia cena oleju napędowego oscyluje wokół 7,05–7,18 zł/l. Zatem kierowcy, którzy zatankują na MOL–u zapłacą o 25–38 gr więcej na litrze.
Zakładając, że tankujemy 30 l oleju napędowego, to na stacji węgierskiego koncernu zapłacimy 223 zł, a na innych – również o 12 zł mniej.
Ponad 400 stacji i nowy koncept gastronomiczny
Węgrzy wkraczają na polski rynek dzięki fuzji Orlenu z Lotosem. W wyniku transakcji MOL, mimo zarzutów o powiązania z Rosją, przejął ponad 410 stacji benzynowych działających do tej pory pod marką Lotos. Tym samym stał się trzecim co do wielkości graczem na polskim rynku sprzedaży detalicznej paliw. MOL ma wyjątkowo ambitne plany względem polskiego rynku. – Polska jest dużym rynkiem, największym, na którym działamy. Można od nas oczekiwać rebrandingu kolejnych stacji, nowych paliw, programu lojalnościowego, nowego konceptu gastronomicznego – przyznał prezes MOL Polska Richard Austen w trakcie uroczystości uruchomienia stacji benzynowej na trasie S7. Głównym rywalem MOL–u są koncerny Orlen i BP. Dla porównania na koniec 2022 r. Orlen posiadał 1920 stacji benzynowych pod swoim szyldem (o 101 więcej niż rok wcześniej). W 2022 r. zysk netto Orlenu wyniósł 35,5 mld zł. To rekord w historii płockiego koncernu.