Cringe czy geniusz marketingu? Reklamy producenta chemii budowlanej podbijają internet
Pracownicy wcieli się w postacie z kultowych filmów. Tak firma reklamuje... farby
Firma FAST to producent chemii budowalnej z Zielonej Góry. Działa na polskim i europejskim rynku od ponad 30 lat i postanowiła zachęcić do swoich artykułów kolejnych klientów, przygotowując wyjątkową kampanię reklamową "FAST – Akcja".
Spółka przygotowała plakaty nawiązujące do kultowych filmów. Jednak postanowiła nieco je zmodyfikować.
"W kampanię zaangażowani byli nasi wspaniali pracownicy, którzy wcielili się w role Mii Walace z Pulp Fiction, komandora Mavericka z Top Gun, Martiego McFly z Powrotu do przyszłości i Leona oraz Matyldy z Leona Zawodowca" – czytamy we wpisie.
Na plakatach FAST reklamuje m.in. farbę i zmieniła nazwę "Pulp Fiction" na "Plam Fiction". Z kolei "Leon Zawodowiec" to na plakacie firmy "Leon Fachowiec", który trzyma rolkę do malowania. Zamiast "Top Guna" mamy... "Top Grunt".
Efekty pracy można podziwiać na Facebooku. Jak deklaruje firma, była to "praca zespołowa".
Internauci zachwyceni, ale są też wątpliwości
Użytkownicy Facebooka są pod wrażeniem nowej kampanii reklamowej firmy FAST. "Wyszło czad" – ocenił jeden z internautów. "Aż się ma od razu ochotę na wieczór filmowy z klasykami... i remont domu" – przyznał drugi.
W ocenie komentujących akcja jest "bardzo kreatywna" i "inspirująca". Jeden z użytkowników stwierdził, że zabrakło plakatu "Breaking Bad", ale liczy na to, że firma przygotuje kolejną kampanię reklamową, ale tym razem z plakatami nawiązującymi do znanych serialów. "Lubimy wyzwania" – odpisał na ten komentarz FAST.
Wśród internatów pojawiły się także wątpliwości. Jedna osoba zapytała, czy firma posiada "wszelkie zgody autorów oryginalnych zdjęć na wykorzystanie ich prac do reklam". W odpowiedzi firma FAST wskazała, że "w procesie tworzenia i rozpowszechniania reklamy zostały spełnione wymagania przewidziane w Ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych".
Reklama w internecie kluczem do sukcesu również dla małych firm
Opracowując strategię marketingową, warto odpowiedzieć sobie na pytania kim są obecni i potencjalni klienci i czy korzystają z np. mediów społecznościowych.
Choć wiele firm odpowie na to pytanie "to zależy", to próba wypuszczenia reklam w internecie może przynieść wymierne efekty. Z oficjalnych szacunków wynika bowiem, że już 2 na 3 Polaków robi zakupy online.
– Działania reklamowe w internecie najczęściej prowadzi się wielokanałowo. Wszystko po to, by trafić do klienta w momencie, kiedy jest najbardziej skłonny skorzystać z danej usługi – przyznał Przemysław Leszek, kierownik produktu w zespole Online Marketingu home.pl, cytowany przez Businessinsider.pl.