Szef InPostu ogłosił "największą innowację od czasów Paczkomatu". Nowa metoda płatności

Maria Glinka
21 czerwca 2023, 14:01 • 1 minuta czytania
InPost wprowadzi własną metodę płatności. Usługa ma być prosta i w pełni zintegrowana z aplikacją. Prezes InPostu Rafał Brzoska uważa, że będzie to "największa innowacja od czasu Paczkomatu".
Brzoska zapowiedział wprowadzenie InPost Pay. Fot. Wojciech Olkusnik/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

InPost z własną metodą płatności. "Zrewolucjonizuje rynek zakupów online"

We wtorek 20 czerwca 2023 r. podczas spotkania z wybranymi partnerami handlowymi prezes InPostu Rafał Brzoska zaprezentował nową usługę płatności, która zostanie wprowadzona w najbliższym czasie. Jego zdaniem InPost Pay będzie "największą innowacją w InPoście od początku Paczkomatu".


– Wszyscy czekamy na nową usługę, która absolutnie zrewolucjonizuje polski rynek zakupów online – przekonywał Brzoska.

Portal branżowy wirtualnemedia.pl donosi, że InPost Pay ma być usługą prostą, wygodną, a także "eliminującą zbędne kliknięcia". Dzięki temu zakupy dla 11 milionów użytkowników aplikacji mają być jeszcze szybsze. Nowa usługa płatności będzie z nią w pełni zintegrowana.

W ciągu ostatnich miesięcy InPost Pay był testowany w gronie "family and friends". W pierwszym etapie wdrożenia innowacyjna usługa ma zostać udostępniona grupie 1,5 tys. sklepów internetowych. Jako pierwsi skorzystają z niej polscy klienci. Jednak Brzoska zaznaczył, że ustawiła się już "kolejka chętnych do implementacji usługi płatnościowej".

Pierwsze spekulacje na temat własnej metody płatności InPostu pojawiły się w dwa lata temu, kiedy firma zarejestrowała w Urzędzie Patentowym znak towarowy InPost Pay. W związku z tym pojawiły się pogłoski, że InPost chce pójść śladem Apple czy Google i wprowadzić odzielną usługę płatności.

InPost ma już 30 tys. Paczkomatów. Uruchamia Paczkomaty Pro

Pod koniec marca 2023 r. InPost posiadał 29,8 proc. Paczkomatów. Aż 20 tys. z nich jest zlokalizowanych w Polsce. W ciągu roku operator dostarczył 132 mln przesyłek, czyli o 18 proc. więcej niż w rok wcześniej. 110,4 mln paczek dotarło do Paczkomatów, a 21,7 mln trafiło bezpośrednio do domów klientów.

W połowie czerwca 2023 r. InPost uruchomił nowe urządzenia Paczkomaty Pro. Setka maszyn jest obecnie w fazie testów w sieci sklepów Duży Ben. Są umieszczane wewnątrz sklepu, a do końca roku planowane jest wyposażenie ponad 430 placówek.

Dzięki temu odbiór paczek ma być łatwiejszy i szybszy, a same urządzenia przeznaczone są do mniejszych przestrzeni. W funkcji Paczkomaty Pro przypominają automaty do sprzedaży, a wyglądem mogą kojarzyć się z lodówką. Nie da się ukryć, że zajmuje zdecydowanie mniej miejsca niż klasyczny Paczkomat.

Z nowych Paczkomatów skorzystało już ponad 100 tys. klientów. Dla InPostu wersję Pro produkuje firma Retail Robotics. Umiejętności ich inżynierów testowała Żabka z maszyną PickupHero