Biedronka zbiera od klientów... śmieci. Oto, co oferuje w zamian

Maria Glinka
05 sierpnia 2023, 09:17 • 1 minuta czytania
Biedronka rozpoczęła niecodzienną akcję. Popularny dyskont namawia klientów, żeby przynosili do sklepów śmieci. W zamian dostaną vouchery. Jednak nie wszystkie odpady łapią się do tej oferty.
Nowa akcja w Biedronce. Fot. Wojciech Strozyk/Reporter/East News
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Biedronka zbiera śmieci od klientów

Biedronka odkupi od klientów śmieci, ale nie wszystkie i nie we wszystkich sklepach. Do 27 sierpnia odpady można przynosić w piątki i weekendy.


Akcja jest ograniczona do kilkuset sklepów w Polsce. "Fakt" podaje, że na liście figuruje m.in. 12 placówek Biedronki w Warszawie, 11 w Krakowie, 9 w Łodzi i 6 w Poznaniu. Odpady zbierają także sklepy zlokalizowane w mniejszych miejscowościach, np. Kórnik.

W konkretnych dniach klienci mogą przynosić sześć pustych plastikowych opakowań po napojach. Nie ma znaczenia, czy wcześniej w butelce była woda, alkohol czy sok. W akcji biorą udział butelki dowolnych producentów – nie muszą to być opakowania kupione w Biedronce. Pojemność również nie gra roli.

Jest jednak kilka wyjątków. Pracownicy Biedronki nie przyjmą butelek m.in. po oleju i innych produktach spożywczych (np. jogurty). W akcji nie można oddawać również opakowań po kosmetykach ani szklanych czy aluminiowych opakowań.

W zamian vouchery. Wszystko w trosce o środowisko

W zamian za opakowania klienci otrzymują vouchery. Za każde sześć sztuk butelek Biedronka wręcza kupon o wartości 1 zł.

Jeden klient może oddać maksymalnie pięć takich zestawów, co oznacza, że można oddać nie więcej niż 30 plastikowych opakowań. Tym samym maksymalny zysk z voucherów wyniesie 5 zł.

– Do tej pory zebraliśmy kilkadziesiąt tysięcy sztuk butelek – przyznała Agnieszka Koc, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka, w rozmowie z Interią. Jak dodała, celem akcji jest "podnoszenie świadomości dotyczącej segregacji odpadów opakowaniowych".

Nowe nakrętki w popularnych sokach

To niejedyne nowości w duchu proekologicznym, które wprowadza Biedronka. Jak już informowaliśmy w INNPoland.pl, klienci, decydując się na wybór soków Riviva w litrowych opakowaniach, będą jednocześnie mogli w łatwiejszy sposób zadbać o środowisko.

Sieć wprowadziła właśnie nowe, przytwierdzone na stałe do opakowań zakrętki opracowane przez firmę Tetra Pak. Nowe nakrętki są na stałe połączone z opakowaniem soku, dzięki czemu trafiają do recyklingu wraz z kartonem, zamiast trafić na wysypisko lub, co gorsza, do środowiska naturalnego.

W ten sposób Biedronka wyprzedza nadchodzące regulacje prawne. Zgodnie z dyrektywą SUP (regulacją Unii Europejskiej dotyczącą plastiku jednorazowego użytku) od 1 lipca przyszłego roku plastikowe nakrętki będą musiały być przymocowane na stałe do opakowania.