Twórca lalki Barbie wymyślił pracę marzeń. Chce zapłacić fortunę za grę w karty

Maria Glinka
05 sierpnia 2023, 14:45 • 1 minuta czytania
Firma Mattel szuka pracownika, który będzie grał w karciankę Uno. Do zgarnięcia jest równowartość 18 tys. zł. Wszystko z powodu wypuszczenia nowej wersji tej popularnej gry.
Koncern Mattel szuka pracownika, który przetestuje nową grę. Fot. PexelsNinety Seven Years
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Producent Barbie zapłaci fortunę za grę w karty

Firma Mattel zasłynęła z produkcji lalek Barbie i gier planszowych. Lata temu ogromną popularnością cieszyła się wypuszczona przez ten koncern karcianka Uno, ale dziś mało kto o niej pamięta. Producent postanowił więc tchnąć nowe życie w popularną grę i opracował nową wersję Uno Quatro.


Jak donosi "Rzeczpospolita", przedsiębiorstwo szuka pracownika, który będzie grał w Uno i wypromuje jej nową wersję. Chief Uno player ma przez cztery tygodnie grać w Uno Quatro z nieznajomymi w Nowym Jorku. Do jego obowiązków będzie należało także tworzenie treści w mediach społecznościowych przedstawiających nową grę.

Za tę niecodzienną pracę można zarobić 277 dolarów na godzinę, czyli około 1100 zł. Łącznie pracownik zgarnie więc 4444 dolary, a więc prawie 18 tys. zł.

O pracę może starać się każdy obywatel USA, który ukończył 18 lat. Trzeba jednak spełnić pewne wymagania – kandydaci muszą być w stanie siedzieć przez długi czas i unieść co najmniej 23 kg, ponieważ konieczne jest przenoszenie namiotów do ustawiania gry.

"Cieszymy się, że możemy zaoferować najlepszemu graczowi Uno stanowisko, które pomoże pokazać światu naszą zupełnie nową grę, Uno Quatro" – oznajmił cytowany w oświadczeniu Ray Adler, globalny szef gier w firmie Mattel. 

Internet kluczem do biznesowego sukcesu

Oferta pracy w Mattel wpisuje się w nowy trend, który coraz częściej wykorzystują marki. W ramach nowej strategii firmy wykorzystują media społecznościowe, aby promować swoje produkty. Mnóstwo tego typu treści pojawia się np. na TikToku.

– Podejrzewam, że wiele osób nie myślało o Uno od bardzo dawna… potem nagle widzisz to na TikToku, a teraz znów jesteś tym zainteresowany – przyznał na antenie CNN Tim Calkins, profesor marketingu w Kellogg School of Management na Northwestern University. Jego zdaniem w przypadku tak małej marki jak Uno nie da się odnieść sukcesu wyłącznie przez samą reklamę. Młodzi konsumenci oczekują czegoś więcej, a firmy muszą zaproponować im coś, co wywołała poruszenie, jeśli chcą sprzedać swój produkt.

– Atrakcyjna oferta finansowa przez cztery tygodnie może właśnie to osiągnąć. Ponadto, jeśli jesteś młodą osobą bez aktualnego zatrudnienia, stanowisko Chief Uno player to świetna okazja – ocenił ekspert.

W tej pracy rozwiniesz skrzydła. Lista najlepszych pracodawców

Poza dobrymi zarobkami dla wielu pracowników ważny jest także rozwój kariery. Jak już informowaliśmy w INNPoland.pl, wiosną pojawiła się lista LinkedIn Top Companies 2023. Znalazło się na niej 15 miejsc pracy, które uznano za najlepsze pod względem rozwoju kariery.

Na szczycie rankingu uplasowała się AstraZeneca, która opracowuje i produkuje wyroby farmaceutyczne. Drugie miejsce zajmuje Procter&Gamble, który skupia się na produkcji i sprzedaży produktów m.in. do higieny i pielęgnacji. Trzecia lokata to firma z obszaru doradztwa informatycznego Capgemini.