Play likwiduje usługę, która podbiła serca Polaków. Tak to tłumaczy

Maria Glinka
20 listopada 2023, 18:32 • 1 minuta czytania
Play likwiduje ułatwienie, z której przez lata mogli korzystać klienci UPC. W połowie grudnia usługa WI–Free zostanie wyłączona. Fioletowy operator twierdzi, że nie jest już potrzebna.
Play wyłącza usługę internetową. Fot. Pixabay/DariuszSankowski
Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej

Play zamyka WI–Free

WI–Free to usługa, która zapewnia klientom UPC (obecnie Play) dostęp do internetu, nawet jeśli wyczerpali limit danych w swoim abonamencie. Wystarczy znaleźć się zasięgu sieci routera, który obsługuje WI–Free, aby podłączyć się do internetu. W miastach nie było problemu ze znalezieniem takiej sieci - czasami było to mieszkanie sąsiada, a innym razem restauracja.


Jednak nadchodzi nieubłagalny koniec tej pomysłowej usługi. Biuro prasowe Play potwierdziło portalowi wirtualnemedia.pl, że WI–Free zostanie wyłączone 15 grudnia 2023 r.

Operator wskazuje, że usługa została wprowadzona w 2014 r., kiedy limity danych i jakość internetu były na znacznie niższym poziomie. Jego zdaniem w obliczu 5G i pakietów z nielimitowanym internetem, WI–Free nie jest już potrzebne.

Nie masz WI-Free, umowy nie zerwiesz

Klienci, którzy korzystali z WI–Free są na przegranej pozycji. Play podkreśla, że zamknięcie tej usługi nie może powodem wypowiedzenia umowy przez użytkownika.

Jak tłumaczy, dostęp do WI–Free był bezpłatny i nie gwarantowały go żadne umowne zapisy. W związku z tym nagłe zniknięcie usługi nie może być przesłanką do składania roszczeń. Play nie ujawnia, jak wielu użytkowników korzystało do tej pory z WI-Free.

UPC Polska zniknęło z rynku. Transakcja warta miliardy

Jak już informowaliśmy w INNPoland.pl, UPC Polska zostało oficjalnie połączone z Play we wrześniu 2023 r. Cały proces ruszył w kwietniu 2022 r., kiedy to P4 (właściciel sieci Play) przejęło UPC Polska od Liberty Global za 7,013 mld zł.

Obecni klienci UPC mogą nadal korzystać ze swoich usług na dotychczasowych warunkach. Zarówno czas trwania umów, wysokość opłat jak i dane rachunku bankowego do dokonywania wpłat pozostają niezmienione.

Pod koniec 2022 r. Play obsługiwał 12,8 mln aktywnych klientów mobilnych. Z kolei UPC Polska liczył 1,57 mln klientów na koniec 2021 r.

Dwa lata przed oficjalnym połączeniem firm Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ukarał UPC za szkodliwe praktyki. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stwierdził, że "operator włączał usługę Pakiet Bezpieczeństwa UPC (dodatkowy program antywirusowy) bez otrzymania uprzedniej zgody konsumentów".

Jak tłumaczył, "konsumenci nie byli pytani o zgodę na aktywację usługi Pakiet Bezpieczeństwa UPC nie tylko podczas sprzedaży telefonicznej, ale również przy zawieraniu umowy przez stronę internetową czy w salonach stacjonarnych przedsiębiorcy".

Koszt włączanego przez UPC Polska pakietu wynosił 9 zł miesięcznie. Firma włączyła go u większości konsumentów. Spółka miała zwrócić klientom pobrane środki w postaci upustu na kolejnej fakturze.