Głos nawigacji Google Maps w nowym miejscu. Orlen zatrudnił znanego lektora
Tak jak Tomasz Knapik może kojarzyć się fanom klasyków kina akcji, tak głos Jarosława Juszkiewicza nieodzownym elementem podróżowania. A raczej był, bo lektora nie usłyszymy już w nawigacji Google Maps.
Był głosem map przez piętnaście lat. W środę 23 października poinformował, że jego praca dobiegła końca.
To sztuczna inteligencja zabrała pracę lektorowi nawigacji
Jarosław Juszkiewicz ustąpił miejsca sztucznej inteligencji. Podobną próbę przeprowadzono w OFF Radiu Kraków, usprawiedliwiając ją "projektem społecznym". O sprawie pisaliśmy w INNPoland.
"Sztuczna inteligencja ostatnio przetacza się przez świat ludzi pracujących głosem jak wielki walec. A ja mogę własnym, ludzkim głosem powiedzieć, chyba po raz ostatni: uśmiechnij się cudnie i kieruj się na południe. Chociaż nie, kierujcie się także intuicją i sercem, bo tego jeszcze AI nie potrafi" – przekazał Juszkiewicz za pośrednictwem Facebooka.
Post Juszkiewicza wywołał burzę w sieci
Rolka wideo udostępniona przez Jarosława Juszkiewicza na Facebooku zebrała ponad 133 tys. odsłon. Autor opatrzył ją opisem "Pożegnanie ludzkiego głosu Google Maps". Materiał skomentowało ponad 8 tys. użytkowników, wyrażając żal i życząc powodzenia na dalszej, zawodowej drodze.
"Niedawno jechałem w trasę, wybierając Google Maps i jak się strasznie zdziwiłem, że nie ma Pana głosu, to tylko Najwyższy wie. Nie rozumiem, dlaczego zrezygnowali z Pana głosu. Był bardzo przyjemny, a komunikaty klarowne. Teraz jest bardzo dziwnie" – napisał jeden z komentujących.
Nie brakowało humorystycznych uwag, które odnosiły się do kuriozalnych porad wydawanych przez aplikację, właśnie głosem Jarosława Juszkiewicza.
"Mnie Pana głos wkurzył, jak w zupełnej ciemności i zamieci śnieżnej kazał kierować się na zachód" – wspominał użytkownik Facebooka.
Juszkiewicz rozpoczął współpracę z Orlenem
Dziennikarz współpracuje z Radiem 357 i jest współautorem audycji "Rzecz Technologiczna", a także podcastów dokumentalnych. Na fali popularności rolki na Facebooku do Jarosława Juszkiewicza spłynęła jeszcze jedna atrakcyjna propozycja. Pożegnanie lektora z Google Maps wykorzystał Orlen. Jarosław Juszkiewicz wchodzi w szeregi państwowego koncernu i wesprze projekty marketingowe i promocyjne.
"Potwierdzamy, że Orlen rozpoczął współpracę z lektorem Jarosławem Juszkiewiczem, który będzie od teraz jednym z "głosów" spółki.
29 października w polskich rozgłośniach radiowych rozpocznie się emisja spotów z udziałem lektora, reklamujących ostatni etap rekrutacji do programu sponsoringowego koncernu "Sportowy ORLEN". Rekrutacja do programu dla amatorskich klubów sportowych potrwa do 31 października" – przekazało biuro prasowe Orlen w komentarzu dla wirtualnemedia.pl.
Czytaj także: https://innpoland.pl/209225,frytki-po-donaldzie-trumpie-warte-fortune-facebook-marketplace-oszalal