Ojciec Tadeusz Rydzyk może mieć obawy o dalsze funkcjonowanie niektórych swoich biznesów. W trudnej sytuacji znalazła się spółka zarządzająca wirtualną siecią komunikacyjną W Naszej Rodzinie, która jest skierowana do odbiorców mediów duchownego. To firma, która korzysta z infrastruktury Polkmotela (operator sieci Plus).
Jak donosi portal branżowy wirtualnemedia.pl, w ubiegłym roku firma odnotowała spadek przychodów o 21 proc. do 292,8 tys. zł. Przychody sprzedażowe spółki Polskie Sieci Cyfrowe zmniejszyły się z 804,2 do 724,8 tys. zł.
To już kolejny rok spadków. Jeszcze w 2017 r. spółka miała wpływy rzędu 971,7 tys. zł, a w 2018 r. – 934,7 zł. W kolejnym roku było to już tylko 875,4 tys. zł.
W 2022 r. działalność operacyjna Polskich Sieci Cyfrowych kosztowała 361 tys. zł. To o 8,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosły też wydatki na wynagrodzenia (ze 101,6 do 128,7 tys. zł).
"Niestety rosnąca konkurencja ze strony większych graczy oraz brak rozbudowanej sieci dystrybucji powoduje spadek liczby klientów korzystających z usług spółki" - czytamy w komunikacie spółki.
Największe wątpliwości budzi jednak sama rentowność spółki. Zamiast zysku, który był na poziomie 37,1 tys. zł, spółka związana z Rydzykiem zanotowała 68,1 tys. zł straty. Na poziomie netto zysk rzędu 31,3 tys. zł zamienił się 68,1 tys. zł straty.
To oznacza, że telefonia jest stratna pierwszy raz od kilku lat. Dla porównania w 2020 r. zarobiła na czysto 97,1 tys. zł, a w 2017 r. – 60,9 tys. zł.
Na szczycie spółki zasiada bliski współpracownik Rydzyka. Ojciec Jan Król jest tam jednym z wiceprezesów. To ten sam duchowny, który jest jednym z założycieli fundacji Lux Veritatis, do której należą Telewizja Trwam i Wyższa Szkoła Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu. Te dwa podmioty to bardzo ważne pozycje w imperium Rydzyka.
To właśnie stowarzyszenie Lux Veritatis jest wyjątkowo mocno wspierane przez PiS. Jak już informowaliśmy w INNPoland.pl, na umowy z fundacją Rydzyka rząd wydaje fortunę. Ujawniła to posłanka Hanna Gil–Piątek dzięki interpelacji poselskiej.
Z danych, które uzyskała posłanka, wynika, że tylko w tym roku Kancelaria Premiera zawarła dwie umowy z fundacją Lux Veritatis. Pierwsza z nich z 6 kwietnia dotyczyła "zakupu czasu antenowego na potrzeby emisji w stacjach telewizyjnych spotów świątecznych" i opiewała na 100 tys. zł. Z kolei druga z 15 czerwca dotyczyła "zakupu czasu antenowego na potrzeby emisji spotów informacyjnych" i opiewała na 250 tys. zł.
Poza tym w latach 2021–2022 jedynie na zakup czasu antenowego w mediach o. Rydzyka KPRM wydała około 3,7 mln zł.
W ciągu ośmiu lat rządów PiS fundacja i media związane z redemptorystą otrzymały zapłaty z umów na dziesiątki milionów złotych. Jak pisaliśmy już w INNPoland.pl, tylko w tym roku Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej (MRPiS) wydało ponad pół miliona złotych, aby media Rydzyka reklamowały m.in. pikniki partyjne.