Forsal.pl informuje, że sieć sklepów typu convenience Żabka planuje ekspansję międzynarodową. Wiceprezes firmy Adam Manikowski dał znać, że firma rozważa zarówno tradycyjny sposób poszerzenia sieci, jak i potencjalne przejęcia.
Żabka międzynarodowa
Patrząc po dotychczasowych doświadczeniach marki, w tym próbie wejścia na czeski rynek w 2008 roku, nasi południowi sąsiedzi wydają się potencjalnym kierunkiem rozwoju Żabki. Eksperci nie wykluczają jednak możliwości wejścia na inne rynki. W Niemczech sieciówka pracuje z Teslą, a w USA zaprezentowano format sklepu Żabka Nano na konferencji NRF w Nowym Jorku. Ten sklep był poglądowy.
Obecnie ok. 16 mln osób w Polsce mieszka w promieniu zaledwie 500 m od najbliższej Żabki, a ponad 6,1 mln użytkowników ma już sklepową aplikację. W październiku ma otworzyć się dziesięciotysięczny sklep sieci.
Eksperymenty z formatem
Oprócz klasycznych, lokalnych punktów handlowych Żabka posiada również sklepy w mniej standardowych formatach. W Polsce znajduje ok. 50 autonomicznych sklepów w formacie Nano.
Zobacz także
Otworzono też Żabka Drive, który pozwala na zakupy bez konieczności opuszczania samochodu.
– Obecnie rozwijamy mobilne Żabki, które są uruchamiane podczas różnych wydarzeń, a także sklepy sezonowe czy maszyny vendingowe. Naturalną kontynuacją tej drogi była praca nad sklepem w formule drive, gdzie podróżujący będą mogli szybko zakupić np. kawę, hot doga czy zrobić szybkie zakupy śniadaniowe. Obecnie jest jeszcze za wcześnie, aby przekazywać szczegóły na ten temat – przekazało portalowi wiadomoscihandlowe.pl biuro prasowe sieci Żabka.
W galeriach handlowych pojawił się również wyspy. Jak donosi portal wiadomoscihandlowe.pl, pierwsza "wyspowa" Żabka pojawiła się w Galerii Pestka w Poznaniu. Została otwarta w czwartek 16 marca 2023 r. Nowy sklep ma 12 mkw. powierzchni, a jego asortyment ma uzupełniać ofertę gastronomiczną sieci handlowej. Zarówno klienci, jak i pracownicy mogą tam kupić np. hot doga czy kawę.
Eksperymenty z usługami
Żabka nie poprzestaje tylko na wprowadzaniu nowych formatów, ale i eksperymentuje z nowoczesnymi rozwiązaniami. Niektóre wydają się kontrowersyjne, jak... podawanie piwa przez roboty.
"W jednym z autonomicznych sklepów Żabka Nano w Warszawie prowadzimy obecnie test sprzedaży piwa z wykorzystaniem innowacyjnego rozwiązania technologicznego" – czytamy w komunikacie biura prasowego Żabki, które cytuje portal branżowy dlahandlu.pl. Sieciówka przekonuje, że wszystko jest zgodne z prawem, a maszyny weryfikują klienta pod kątem trzeźwości i wieku, a także informują go o szkodliwości alkoholu i braku możliwości zakupu w przypadku osób niepełnoletnich.