Rafał Brzoska na tle mapy podbojów wysp brytyjskich.
InPost przejmuje brytyjską firmę kurierską Yodel. Fot. Wojciech Olkuśnik/East News/Universal History Archive/Universal Images Group

Polski InPost przejmuje brytyjską firmę kurierską Yodel. Dzięki tej transakcji InPost staje się trzecim co do wielkości niezależnym operatorem logistycznym w Wielkiej Brytanii. Sprawdzamy, co dokładnie kupił Rafał Brzoska.

REKLAMA

Yodel to brytyjski operator, który dostarcza miliony paczek tygodniowo na terenie całego kraju. Oferuje różnorodne usługi, od dostawy pod drzwi, po odbiór w punktach partnerskich i obsługę zwrotów. Teraz stał się kolejnym "łupem" naszego rodzimego InPostu. Firma Rafała Brzoski właśnie stała się kurierskim numerem 3 na Wyspach.

Co oznacza przejęcie Yodel przez InPost?

Dlaczego InPost zdecydował się na ten krok?

Przede wszystkim, jak podkreśla prezes InPostu, Rafał Brzoska, przejęcie znacząco przyspieszy rozwój firmy na brytyjskim rynku – nawet o pięć lat. Dostarczają tam już 300 mln paczek rocznie. Ale głównym celem jest stworzenie w Wielkiej Brytanii jednolitej usługi dostaw – zarówno do paczkomatów, jak i bezpośrednio do domów.

Warto dodać, że obie firmy już wcześniej współpracowały. Yodel zajmował się dostawami ostatniej mili dla usługi InPost "od paczkomatu do domu".

Przejęcie pozwoli InPostowi zwiększyć swój udział w brytyjskim rynku logistycznym i umocnić swoją pozycję po wcześniejszym przejęciu Menzies Distribution.

Co zmieni się dla klientów?

Połączenie sieci paczkomatów InPostu (ponad 18 tys. punktów odbioru) z infrastrukturą dostawczą Yodel ma zwiększyć dostępność i jakość usług kurierskich.

Do tej pory dotychczasowi klienci Yodel nie oszczędzali krytyki. Narzekano przede wszystkim na powszechny problem z opóźnieniami, trwający od lat.

"Dostaniesz wiadomość, że przedmiot dostarczono na czas. Potem po tygodniu faktycznie go odbierzesz. Mój obecny rekord z 13 zamówień, to 9 dni opóźnienia" – to jedna z opinii klienta firmy Yodel.

Przejęcie ma zwiększy zasięg usług na terenie całej Wielkiej Brytanii. Połączone siły obu firm stworzą silniejszego konkurenta na rynku – w dłuższej perspektywie może przełożyć się to na innowacyjne usługi dla konsumentów. Jakie? InPost planuje na przyklad wprowadzić w Wielkiej Brytanii usługę dostawy następnego dnia (D+1) w segmencie B2C.

Czytaj także: