Rafał Brzoska na tle mapy podbojów wysp brytyjskich.
InPost przejmuje brytyjską firmę kurierską Yodel. Fot. Wojciech Olkuśnik/East News/Universal History Archive/Universal Images Group
REKLAMA

Yodel to brytyjski operator, który dostarcza miliony paczek tygodniowo na terenie całego kraju. Oferuje różnorodne usługi, od dostawy pod drzwi, po odbiór w punktach partnerskich i obsługę zwrotów. Teraz stał się kolejnym "łupem" naszego rodzimego InPostu. Firma Rafała Brzoski właśnie stała się kurierskim numerem 3 na Wyspach.

Co oznacza przejęcie Yodel przez InPost?

Dlaczego InPost zdecydował się na ten krok?

Przede wszystkim, jak podkreśla prezes InPostu, Rafał Brzoska, przejęcie znacząco przyspieszy rozwój firmy na brytyjskim rynku – nawet o pięć lat. Dostarczają tam już 300 mln paczek rocznie. Ale głównym celem jest stworzenie w Wielkiej Brytanii jednolitej usługi dostaw – zarówno do paczkomatów, jak i bezpośrednio do domów.

Warto dodać, że obie firmy już wcześniej współpracowały. Yodel zajmował się dostawami ostatniej mili dla usługi InPost "od paczkomatu do domu".

Przejęcie pozwoli InPostowi zwiększyć swój udział w brytyjskim rynku logistycznym i umocnić swoją pozycję po wcześniejszym przejęciu Menzies Distribution.

Co zmieni się dla klientów?

Połączenie sieci paczkomatów InPostu (ponad 18 tys. punktów odbioru) z infrastrukturą dostawczą Yodel ma zwiększyć dostępność i jakość usług kurierskich.

Do tej pory dotychczasowi klienci Yodel nie oszczędzali krytyki. Narzekano przede wszystkim na powszechny problem z opóźnieniami, trwający od lat.

"Dostaniesz wiadomość, że przedmiot dostarczono na czas. Potem po tygodniu faktycznie go odbierzesz. Mój obecny rekord z 13 zamówień, to 9 dni opóźnienia" – to jedna z opinii klienta firmy Yodel.

Przejęcie ma zwiększy zasięg usług na terenie całej Wielkiej Brytanii. Połączone siły obu firm stworzą silniejszego konkurenta na rynku – w dłuższej perspektywie może przełożyć się to na innowacyjne usługi dla konsumentów. Jakie? InPost planuje na przyklad wprowadzić w Wielkiej Brytanii usługę dostawy następnego dnia (D+1) w segmencie B2C.

Czytaj także: