
Emocje są nieodłącznym towarzyszem podczas oglądania TV. Wzruszamy się na filmach, przeżywamy uniesienia w czasie transmisji sportowych, czy nawet znudzenie objawia się w skakaniu po kanałach. Jak donosi StreamTV Insider, firma LG ma plan wykorzystać technologię sztucznej inteligencji z firmy Zenapse, aby "odczytywała" nasze emocje.
Co to oznacza? Głównie, żeby dobierała reklamy do naszego nastroju i zainteresowań na podstawie tego, co oglądamy.
Uspokajamy: to bardziej wróżenie z użyciem AI, a nie śledzenie widza na kanapie.
AI dobierze reklamy w TV?
Nie regulujcie odbiorników, to nie odcinek Black Mirror. I na szczęście, bo chociaż w jednym odcinku 7. sezonu mieliśmy nadawanie agresywnych reklam w zależności od kontekstu rozmowy, tutaj technologia Zenapse ma pobierać przede wszystkim dane z treści, jakie oglądamy.
AI z platformy ZenVision ma interpretować szeroki zakres czynników psychologicznych wpływających na widza, w tym zainteresowania i wybory dotyczące stylu życia, na podstawie oglądanych filmów czy seriali. Jak donosi serwis StreamTV Insider, algorytm zanalizuje publiczne informacje dostępne o wyświetlanym programie. Na tej podstawie oceni, kto to ogląda i stosownie zakwalifikuje użytkownika.
Można więc powiedzieć, że to bardziej, jak zgadywanie emocji widza.
Rzecznik LG rozmawiał o partnerstwie z serwisem StreamTV Insider – celem rozwiązania jest podział widzów telewizorów LG na ściśle określone segmenty rynku, a jako przykłady padły takie określenia jak "osoby nastawione na osiągnięcie celu" albo "poszukiwacze dobrego samopoczucia".
Ten podział ma być bardziej informacyjny dla reklamodawców, którzy będą wybierać, w jakie "szufladki" z widzami chcą inwestować. Zenapse określa to jako "emocjonalnie inteligentną reklamę".
Zobacz także
Nie tylko reklamy
Technologia będzie zbierać takie dane na telewizorach LG Smart TV, na bezpłatnych kanałach telewizyjnych z reklamami. Oprócz tego, jak podaje StreamTV Insider, technologia Zenapse posłuży również do rozwoju nowego oprogramowania i wprowadzenia produktów na rynek.
Partnerstwo ogłoszono we wtorek przez LG Ad Solutions, reklamową gałąź LG. Nie podano czasu trwania umowy.