Emocje widza z pilotem od TV.
Czytanie emocji, aby dobierać widzowi reklamy? Na szczęście, to nie odcinek Black Mirror. Fot. Deposit/East News/kolaż naTemat.
REKLAMA

Emocje są nieodłącznym towarzyszem podczas oglądania TV. Wzruszamy się na filmach, przeżywamy uniesienia w czasie transmisji sportowych, czy nawet znudzenie objawia się w skakaniu po kanałach. Jak donosi StreamTV Insider, firma LG ma plan wykorzystać technologię sztucznej inteligencji z firmy Zenapse, aby "odczytywała" nasze emocje.

Co to oznacza? Głównie, żeby dobierała reklamy do naszego nastroju i zainteresowań na podstawie tego, co oglądamy.

Uspokajamy: to bardziej wróżenie z użyciem AI, a nie śledzenie widza na kanapie.

AI dobierze reklamy w TV?

Nie regulujcie odbiorników, to nie odcinek Black Mirror. I na szczęście, bo chociaż w jednym odcinku 7. sezonu mieliśmy nadawanie agresywnych reklam w zależności od kontekstu rozmowy, tutaj technologia Zenapse ma pobierać przede wszystkim dane z treści, jakie oglądamy.

AI z platformy ZenVision ma interpretować szeroki zakres czynników psychologicznych wpływających na widza, w tym zainteresowania i wybory dotyczące stylu życia, na podstawie oglądanych filmów czy seriali. Jak donosi serwis StreamTV Insider, algorytm zanalizuje publiczne informacje dostępne o wyświetlanym programie. Na tej podstawie oceni, kto to ogląda i stosownie zakwalifikuje użytkownika.

Można więc powiedzieć, że to bardziej, jak zgadywanie emocji widza.

Rzecznik LG rozmawiał o partnerstwie z serwisem StreamTV Insider – celem rozwiązania jest podział widzów telewizorów LG na ściśle określone segmenty rynku, a jako przykłady padły takie określenia jak "osoby nastawione na osiągnięcie celu" albo "poszukiwacze dobrego samopoczucia".

Ten podział ma być bardziej informacyjny dla reklamodawców, którzy będą wybierać, w jakie "szufladki" z widzami chcą inwestować. Zenapse określa to jako "emocjonalnie inteligentną reklamę".

Nie tylko reklamy

Technologia będzie zbierać takie dane na telewizorach LG Smart TV, na bezpłatnych kanałach telewizyjnych z reklamami. Oprócz tego, jak podaje StreamTV Insider, technologia Zenapse posłuży również do rozwoju nowego oprogramowania i wprowadzenia produktów na rynek.

Partnerstwo ogłoszono we wtorek przez LG Ad Solutions, reklamową gałąź LG. Nie podano czasu trwania umowy.

Czytaj także: