
Kultowy polski komunikator internetowy Gadu-Gadu planuje ofensywę. Rzecznik prasowy marki zapowiedział rozwój marki w Polsce i za granicą. Plany są ambitne.
Gadu-Gadu jest jednym z symboli wczesnego polskiego internetu. Do dziś mam w pamięci charakterystyczny dźwięk nadchodzącej wiadomości.
Jestem też świadomy, że hasło "GG powraca" stało się trochę wydarzeniem cyklicznym. Marka rozwija się jednak z roku na rok i od dawna zmieniła nie do poznania – od pakietu premium, przesyłu plików, asystentów AI po ogłoszenia handlowe.
GG nie zamierza na tym kończyć i można powiedzieć, że już przeżyła swojego największego rywala – Skype. Na rynku ma jednak nadal wielu innych gigantów do pokonania. Nowe zapowiedzi padły ze strony Jarosława Rybusa, rzecznika prasowego GG w rozmowie z Radiem RDC.
Zamiast Gadu-Gadu - GGapp
Ambitny plan zakłada nie tylko europejską alternatywą dla Messengera i WhatsApp, ale również stworzenie superaplikacji GGapp przez integrację rozmów głosowych, wideo połączeń oraz płatności, a nawet wymiany walut.
Apka ma wykorzystywać także kody QR.
Są planowane także rozwiązania dla biznesu, do komunikacji wewnętrznej i obsługi klienta, a także tworzenie schematów organizacyjnych… Czyli jakby Zoom, Slack, Trello i podobne rozwiązania w jednym pakiecie.
"Naszym celem jest stworzenie superaplikacji. Prywatnej, nieurzędowej, która zintegruje wiele codziennych aktywności: od płatności po wymianę dokumentów" – mówi Rybus w rozmowie z RDC.
Zobacz także
Kiedy Gadu-Gadu w nowej odsłonie?
Marka ulegnie rebrandingowi, ale charakterystyczne żółte słoneczko ma pozostać. Rzecznik prasowy zaznaczył, że z komunikatora obecnie nadal korzysta 400 tys. osób, a marka cieszy się wysoką rozpoznawalnością. Podążać ma za tym kampania marketingowa, aby dotrzeć do nowych użytkowników.
Plan ekspansji zagranicznej zakłada przede wszystkim Unię Europejską, gdzie może być alternatywą dla amerykańskich komunikatorów w zgodności z regulacjami.
Według zapowiedzi rzecznika prasowego, proces przebudowy i rebrandingu potrwa jeszcze 2-3 lata.
Wkrótce ma rozpocząć się akcja crowdfundingowa, pozwalająca stać się akcjonariuszami spółki Fintecom S.A., obecnego wydawcy GG.
Zapisy ruszą 12 czerwca.
