
Apple ogłosiło, że wstrzymuje prace nad planowaną lżejszą i tańszą wersją swoich gogli Vision Pro. Zamiast tego firma chce skoncentrować się na rozwoju własnych inteligentnych okularów wykorzystujących sztuczną inteligencję. Decyzja ta jest podyktowana chęcią dotrzymania kroku konkurencji ze strony Meta.
Kalifornijski gigant technologiczny przenosi kluczowych pracowników z projektu Vision Pro na rzecz nowych inteligentnych urządzeń. To reakcja na niedawne ogłoszenia od Meta, które w ubiegłym miesiącu przedstawiło kolejne wersje swoich inteligentnych okularów.
Apple pracuje nad (co najmniej) dwoma modelami inteligentnych okularów
Apple pracuje obecnie nad co najmniej dwoma odrębnymi modelami inteligentnych okularów. Obydwa mają wejść na rynek w ciągu najbliższych lat, z czego jeden ma być prostym urządzeniem powiązanym z iPhone’em, a drugi ma konkurować z produktami pokroju Meta Ray-Ban Display.
Pierwszy projekt, nazwany roboczo N50, ma być prostszym modelem inteligentnych okularów, który do działania będzie wymagał sparowania z telefonem iPhone. Nie będą one miały własnego wyświetlacza, co sugeruje, że będą służyły głównie do dyskretnego dostępu do funkcji AI, czy robienia zdjęć. Apple planuje zaprezentować N50 już w przyszłym roku, a ich rynkowy debiut jest wstępnie zaplanowany na 2027 rok.
Druga wersja inteligentnych okularów ma być wyposażona we własny wyświetlacz. Ten produkt ma stanowić bezpośrednią konkurencję dla wprowadzonych niedawno na rynek urządzeń takich jak Meta Ray-Ban Display. Chociaż początkowo premiera okularów poszerzonej rzeczywistości (AR) była planowana na rok 2028, Apple dąży obecnie do przyspieszenia prac, aby jak najszybciej konkurować w tym segmencie.
Apple spóźnia się na kolejną imprezę
Apple ma spore opóźnienie w dziedzinie produkcji okularów i gogli. Meta, która jest pionierem w tym segmencie, wprowadziła swoje pierwsze inteligentne okulary na rynek już w 2021 roku. Firma Zuckerberga jest też zdecydowanie dalej w rozwoju swoich gogli z serii Quest.
Decyzja o wstrzymaniu prac nad lżejszą wersją Vision Pro (która miała być tańsza niż obecny model), świadczy o tym, że dla Apple priorytetem jest szybkie wejście w segment tzw. AI wearables, który jest postrzegany jako przyszły kierunek rozwoju technologii do noszenia. Rynek oczekuje, że nowe okulary staną się kluczowym elementem ekosystemu AI – kluczowej technologii naszych czasów, za którą Apple również nie nadąża.
Zobacz także
