Lewiatan otworzył  225 nowych sklepów. Dino musi się mieć na baczności.
Polska sieć w natarciu: 225 nowych sklepów. Dino musi się mieć na baczności. Fot. Krzysztof Bubel/Shutterstock

Polska sieć sklepów Lewiatan od stycznia do września 2025 roku otworzyła 225 nowych placówek w kraju i nie zwalnia tempa. Biedronka, Lidl czy Dino mają zatem realne powody do obaw – ich rywal rośnie w siłę.

REKLAMA

W ostatnich latach dużą popularność zdobyło Dino, które stało się jedną z najszybciej rozwijających się sieci na polskim rynku. Musi się mieć na baczności, ponieważ swoją pozycję coraz mocniej zaznacza Lewiatan. W tym roku polska sieć sklepów przyspieszyła ekspansję.

Sklepy Lewiatan. Sieć otworzyła w tym roku 225 nowych placówek

Jak podaje wiadomościhandlowe.pl, w ciągu pierwszych dziewięć miesięcy 2025 roku PSH Lewiatan otworzyła 225 nowych sklepów. Systematycznie rośnie również średnia powierzchnia sprzedażowa placówek i aktualnie wynosi niemal 200 mkw.

O 13 700 mkw. zwiększyła się także łączna powierzchnia wszystkich sklepów, która wynosi 653 874 mkw. Na koniec września 2025 r. działały 3292 sklepy Lewiatan. Dla porównania, na koniec 2024 r. sieć liczyła 3255 placówek.

Otwarcie nowych punktów Lewiatan to odpowiedź na potrzeby klientów. Marcin Poniatowski, członek zarządu i dyrektor ds. marketingu Lewiatan Holding cytowany przez portal, wskazuje, że konsumenci coraz częściej wybierają wygodne zakupy blisko domu.

Nowe punkty sieci obejmują różne formaty: od mniejszych sklepów osiedlowych po większe markety i wszystkie są dopasowane do lokalnych potrzeb i zgodne ze standardami marki.

Polska sieć sklepów Lewiatan wzmacnia swoją pozycję na rynku

Lewiatan wzmacnia swoją pozycję na rynku. Polska sieć handlowa zdobyła wiele wyróżnień, zarówno wśród ekspertów jak i konsumentów. W rankingu "Top 20 sieci spożywczych w Polsce 2025" portal wiadomościhandlowe.pl umieścił Lewiatana na piątym miejscu wśród największych sieci detalicznych w kraju.

W październiku 2025 r. sieć zdobyła również nagrodę BLIX Awards 2025 w kategorii "Trendy i Nowości" w segmencie supermarketów. Jury podkreśliło umiejętność szybkiego dostosowywania się Lewiatana do trendów rynkowych.

Rosnąca pozycja marki oznacza coraz większą konkurencję dla Dino, a także dla dużych sieci działających w Polsce, takich jak Biedronka, Lidl, Auchan czy Kaufland.

Historia sieci Lewiatan. Skąd wzięła się nazwa?

Sieć Lewiatan została założona w 1994 roku z inicjatywy 10 hurtowników, którzy, obawiając się ekspansji zagranicznych sieci, utworzyli konsorcjum zakupowe, które ma na celu chronić interesy polskich przedsiębiorców. Pomysłodawcą projektu był Waldemar Nowakowski. Przez lata prezesem Lewiatan Holding był Wojciech Kruszewski, a od 2022 roku funkcję tę pełni Robert Rękas.

Jak czytamy na oficjalnej stronie sieci, Lewiatan oferuje swoim franczyzobiorcom możliwość współtworzenia, współdecydowania i współodpowiedzialności za rozwój sieci oraz wspiera lokalnych przedsiębiorców w prowadzeniu i rozwoju biznesu.

Nazwa "Lewiatan" nawiązuje do przedwojennej organizacji gospodarczej: Centralnego Związku Polskiego Przemysłu, Górnictwa, Handlu i Finansów "Lewiatan". Reprezentowała ona polski przemysł wobec władz państwowych i odegrała ważną rolę w rozwoju polskiej gospodarki.

Współczesna Polska Sieć Handlowa Lewiatan powstała, by podobnie jak pierwowzór zrzeszać polskich przedsiębiorców i wzmacniać ich pozycję wobec dużych zagranicznych koncernów.